Monday, June 23, 2014

CUACA PANAS

Cuaca sekarang panas.. Ada angin bertiup pun rasa angin kering. Kene sentiasa duduk bawah kipas. Kat rumah, buat kerja sikit pun berpeluh2 macam hapa. Kene banyak minum air. Supaya badan tak kehilangan air. 

Macam aku. Solutionnya: minum performance drink (PD) shaklee. Cuaca panas, tekak haus, minum PD yang dibancuh sejuk2.. Heaven..PD ni antara fungsinya untuk elakkan kehilangan bendalir dari badan.

Lepas tu aku ada berkenalan dengan satu produk: Bio essence miracle bio water.


Spray air. Ada banyak kelebihan. Semua peringkat usia boleh guna spray ni. Aku guna bila time panas2, badan penat2, spray je satu badan dengan miracle bio water ni. Membantu menyejukkan badan. Lebihkurang macam kita basuh muka la time panas2. Cuma beza miracle water ni membantu dari segi penjagaan kulit.

Miracle water ni juga bantu make up untuk tahan lama. Cara nak guna, after pakai foundation spray kat muka. Lepas tu biarkan dia kering sendiri. Tapi aku nak cepat, after 2-3 minit aku lap2 sikit pakai tisu. Lepas kering baru pakai bedak muka. Sapu nipis je..Tak perlu tebal2. Jadi muka tak la nampak berminyak. Bole tahan sampai pukul 2-3 waktu aku zuhur kat opis biasanya sebelum aku cuci muka balik. Best2.

Cuaca panas ni sila lah kurangkan aktiviti luar. Macan aku sekarang rasa malas nak pergi jalan2 time siang hari. Nak jalan ke apa, tunggu malam. Syok sikit sejuk je rasa. Ok hari baru semangat baru- kerja melambak pending. Nak start bersiap pergi kerja. Daaa..

No comments:

Post a Comment