Thursday, September 11, 2014

CELCOM

Lama aku nak update isu ni.. Geram
je aku kan. Tapi masih boleh bersabar lagi. Tak pe tak pe. Tunggu la sehingga bulan depan. Kalau still sama juga, memang kene gegar sekali lagi bangunan celcom. 

Alkisah aku downgrade data plan aku dari 3gb ke 1gb for iphone. Reason konon nak cut cost. Nak reduce unnecessary cost. So target monthly bayar kurang dari rm50 untuk iphone. Lepas pegi celcom branch, isi form untuk downgrade. Dikenakan bayaran lagi. Upfront payment katanya. Ok fine.

Next month punya bila still kene bayar pakej 3gb tu-pro rate. Boleh diterima lagi.  The following next month- bulan 7. Check bill online, still ada double payment. Aku kene bayar dua2 pakej plan 1gb dan 3gb. Ini memang menimbulkan kemarahan. Terus aku call celcom center. Buat aduan. Katanya akan create report dan amik masa dalam 3-5 hari bekerja. Tapi aku minta dia check dalam system, line aku ni plan apa yang di pakai. Katanya line aku da start pakai 1gb punya plan data. Ooo padan la aku receive sms kata data plan aku da hampir max usage. Bill bulan tu aku bayar tapi aku deduct sendiri amount pakej 3gb.

Last month punya bill. Bulan 8. Check online lagi.. Oooh my... Tak ada perubahan. Malah siap cakap aku ni ada tunggakan?? Hoi kau ni tak buat kerja ke?? Aku pergi celcom blue cube. Sebab  aku just notice hari ahad. Then pekerja dia suh isi form again(?) kemudian kata ini  bahagian IT punya problem. So as
usual dia akan create report. Tak tahu da settle ke belum, nampaknya macam belum sebab line aku kene bar satu hari?? 

After aku buat payment- as usual deduct the unnecessary cost. Baru la line active. Tapi kalau IT dia still tak buat kerja, maknanya bill bulan 9 nanti akan ada tunggakan double cost!

Tak sabar nak tunggu bill bulan 9. Celcom. Please upgrade your service.

2 comments:

  1. skang ni pun liputan dia mcm hampeh... slal.u. celcom E....huhuhuhu.

    ReplyDelete
  2. tak tahu la kak nina, kenapa dengan celcom sejak akhir2 ni, banyak betul problem.

    ReplyDelete