Sunday, September 26, 2010

RAGAM MANUSIA...BOLEH KE DITERIMA?

Hobi aku ialah window shopping..Bila aku window shopping..biasanya aku aim satu2 barang tu lama..Dah berkali2 aku tengok barulah aku beli..walaupun time aku beli..zaman kegemilangan barang tu dah basi..hahaha tapi bukan bermaksud quality barang tu buruk baru aku nak beli..Kira time aku beli..orang dah xsibuk2 cari model/brand tu la..Huhu Ok itu satu cerita. Comes another story..

Bila aku jalan2..xkira la time aku jalan dengan mydear ke..atau aku jalan sorang2 ker..biasa la mesti xble nk elak punya tengok2 gelagat orang.. Perangai manusia ni bermacam ragam..Ish2..Pelik aku..Tapi itu la realitinya..Kat shopping complex, memang boleh nampak...Ada gaya ibu2 layan kerenah anak...Ada pasangan couple tengah jalan2 sambil cakap2 senyum2 sukaria...Ada orang yang nampak gembira...ada gak ornag yang nampak muka cam tegang jer..Haha xtau la hangin sebab apa..

Macam tadi ada satu insiden kat car park jusco..Keta lain terpaksa queqe panjang sebab nak tunggu keta yang depan sekali arrange tempat duduk utk penumpang2 dia..Ada orang yang baru nak lipat stroller la..pastu kene kuar then masuk balik la..Huhu padahal pakai keta MPV tu, still tempat xmuat..hahahah lenkali pakai bas jer la..Gara2 keta bl;akang xsabar..driver dia pegi bunyikan hon tanda protes..sebab lambat sangat..Huh pastu boleh pulak hon tu bersambung2 dari kereta lain..Sungguh xsabar ini manusia...

Next story.. Hari ni jer..Masa aku jalan2 aku nampak ada beberapa pasangan couple..Xkisah la apa dorang nak buat..Asalkan xganggu aku kan..Hmm Tapi apa yang menarik perhatian aku ialah: pasangan lelaki tu galas beg pompuan...Yang pompuan plakk jalan lenggang kangkung jer...Hmm sejujurnya aku xbape berkenan dengan scene ni..Geli la aku..Lelaki galas beg pompuan..Handbag lagi..Eh3..ini apa cerita..Kalo bangsa lain mungkin xkisah(tapi aku still rasa janggal) tapi ini bangsa kita..melayu pun ada..Maybe lelaki tu sayang kat pompuan tu kot..tu yang sanggup tolong bawak kan beg tu..hmm mcm ni punya orang pun ada..

Hari ni gak aku g test makan kat Damai seafood village..Dulu2 aku pernah la pergi berbuka puasa kat sini (time blaja la) pastu dah xpergi dah..Ini gara2 nk pilih tempat untuk farewell/welcoming dinner la untuk budak2 opis..tu yang terpakse pegi test..sedap ke x...Kang kalo xsedap buat rugi jer suggest kat dorang..Dorang pun kalo bising..mulut boleh tahan..Hahah(nasib la kalau ada yang terbaca blog ni)

Nak cari jalan ke kampung sungai danga..rupanya xla sesusah mana..Tapi sebab kawasan tu tengah construction...Hmm agak payah la..Memang btol2 tengah construction...Nak masuk simpang tu pun kene tengok btol2..Kalo x..Huhuhu terlepas alamatnya entah ke mana tah..kelaut kot..

Aku dengan mydear pun pesan makanan mcm biasa..ikan & sotong...Aku xorder tomyam kali ni sebab semalam aku dah makan tomyam..Sampai jer order kitorang pun makan la..Hmm rasa makanan biasa jer..Mydear aku kata dia bagi 3bintang out of 5..Hmm Malay village lagi sedap...
Next time aku nk try malay village yang kat nusa bestari la....

No comments:

Post a Comment