Saturday, December 17, 2011

TRAGEDI HARI INI DAN SEMALAM PART 1

Hari ni memang aku da plan siap2 nak pergi Plaza Angsana..Hanya semata2 nak beli Majalah Pesona Pengantin! Aku tak tahu la kenapa, majalah ni aku boleh beli dekat BadanCemerlang Angsana je...Kat kedai lain tak de...Jenuh mencari..Huish..Nak tak nak kene la drive pergi sana..(kan elok kalao aku ada driver..cett ha ha sapa yang sudi nak jadi driver aku)..Hmm sebagai persediaan nak kawen ni kene la aku belek2 majalah seumpama ni..Senang nak buat rujukan idea, pastu dapat tips2 ker..dan sebagainya la..

Ini nak cerita tragedi hari ni..Last week, time aku pergi angsana(aku lalu jer pada akhirnya sebab ramai sangat orang sampai jalan jem sebab semua nak amik borang bantuan RM500 tu kat LHDN) aku memang nampak khemah2 besar..Dan ada la banner, katanya ada pameran kraf dekat kawasan parking angsana tu. Pergh..khemah2 sebesar2 keadaan..pastu luas plak tu..Entah apa dalam dia pun aku tak berapa sure, niat dihati nak singgah juga tadi...Tapi apakan daya..

Aku jenis orang yang bila nampak jer khemah besar kat angsana tu, jadi malas nak masuk, sebab pemikiran aku dah set.. 'hmm tu mesti ramai orang, nanti tak dapat nak parking kereta' Itu kalau aku pergi sorang2, sebab aku kan jenis kurang sabar sikit...Tapi kalau pergi dengan sik aku ke dengan MLD ke..haa aku ok sikit..sebab aku menumpang jer..bukan aku driver...dasar pemalas disitu..

So aku park la dekat area padang (lagi jauh dari pintu masuk)..siap2 parking kereta, terus aku jalan masuk sambil lalu2 dekat pameran kraft ni..dalam hati siap mengata lagi-apa hal la buat khemah sebesar2 bagai ni' Hmm jalan2 sampai pintu masuk angsana, baru teringat tiket parking tertinggal dalam kereta..Arrrghhh jemm....Ada dua option:

1. Patah balik ke kereta then amik tiket parking
2. Masuk angsana dulu, beli2 then pegi kereta, amik tiket dan masuk balik untuk bayar..

Ingat nak buat option pertama, tetapi tiba2 terasa nak pergi toilet la pulak..Haish...Kene juga masuk angsana dulu, then last2 decide jalan jer la...Pasal tiket...Kemudian fikir..Huhu
Tapi dalam hati berbuku juga...Macam mana la boleh lupa..alahai....

Habis beli2 barang, dah decide nak keluar...Tiba2 nampak hujan turun dengan lebatnya..Isk3..Aku pun ada satu lagi perangai...Hmm kalo aku dah ready nak balik, aku memang nak balik2 juga..Tak kira apa jadi..Dasar style tak sabar punya orang kan.... Jadi aku pegi beli satu payung..Nekad juga nak balik..Tapi kene patah balik masuk angsana nak bayar parking punya pasal..Huhu memang sabar la...Huhu

Dua kali ulang alik time hujan semata2 tiket parking...time macam ni la baru terfikir,apasal la nak masuk angsana pun kene bayar..Dulu2 time aku kecik2 (zaman sekolah lagi) masuk angsana free tau..hmm sekarang semua benda pun duit....ok penat membebel..sambung next entry..

No comments:

Post a Comment