Sunday, June 24, 2012

.....KERJA..

Tengok rancangan jangan tidur lagi, abon bercakap "kalo kita tak berminat dengan kerja kita,lebih baik kita berhenti sebelum diberhentikan"

Adik aku cakap dengan aku "kalo kita dah lama bekerja di satu tempat, lama2 kita dah kurang efisien untuk buat kerja"

Statement adik aku memang betul.. Buktinya adalah aku. Bukan aku nak kata aku ni style cepat jemu..tapi bilamana aku dah lama bekerja dan repeat rutin sama..seriusly aku rasa bosan..hati aku dah tak de...

Nak buat apa pun terasa malas. **tambah pulak persekitaran yang tak memberansangkan** sampai kadang2 aku terdetik rasa kagum pada mereka2 yang berada di lapangan sama bertahun2.. **tak termasuk yang naik pangkat dalam kes ni**

Dari sini lah aku start setuju dengan apa yang abon cakap. Baik aku berhenti sebelum aku diberhentikan..supaya aku termotivasi untuk jadi lebih baik di tempat baru,persekitaran baru,kerja baru. Harap2 nya begitulah..janji aku- kalau tempat lama aku bole bertahan sampai 4 tahun..mesti aku boleh stay tempat baru sampai 4 tahun juga. Hmm ini cuma pendapat aku..orang lain mungkin punya pendapat lain.

Published with Blogger-droid v2.0.6

No comments:

Post a Comment