Thursday, October 9, 2014

HILANG BAU DALAM RUMAH.

Line clear. Meh la kita mengupdate blog. Rojak habis bahasa. Tadi hujan lebat. Ni da teringat2 kat rumah tu air masuk tempias ke tak.. Isk2 Kadang tempias kadang tak. Ikut angin. 

Weekend ni, ceh bajet hari ni jumaat la kan. Aku dah siap prepare schedule untuk weekend ni apa nak buat. Patut nak hantar servis kereta tapi aku rasa nak delay sampai lepas deepavali. Ok kan? da lepas lebih 1000km da. Harap-harap ok jer. Tak ada benda buruk jadi. Amin.

Aku ada baca review blog rasanya. Cara nak hilangkan bau masakan or sampah dalam rumah. Ye la da jenis masak hari2. Lepas tu pulak sampah memang banyak la. Tak payah nak cerita. Kadang sampai terlupa nak buang. Jadi ada bau sikit la kan.. fuh.. Lepas tu bila masak pun even hidupkan penyedut asap, still bole berbau sampai ke atas. Nasib la kan. Siang-siang hari pun aku masak tak bukak tingkap. Just angkat blind je... Tak suka lalat masuk. Mengacau je. Kalau rajin aku sembur la airwick manually. Ye manually sebab diapenser dia napa tah. Kadang ok kadang tak ok. 

Oh tips nak hilangkan bau katanya letak arang kat dapur. Tapi kalo letak arang macam tu je, pelik pulak. Jadi konon nya nak letak dalam pasu kecik la. Buat hiasan. So aku ingat nak survey2 pasu kecik la. Buat hiasan tu. Makin sepi pulak tengok dinding rumah semua serba putih. Da ada plan nak buat apa. Tapi tu tahun-tahun depan la cerita yek. Memang tak habis la kalao cakap pasal rumah. Fuhh..

Maybe aku akan survey pasu dekat SSF. Kedai tu kan ala-ala ikea. Nak pergi ikea kene tanya encik suami pulak larat ke dia nak drive. Hihihi Ok kita tengok nanti hasilnya. 

2 comments:

  1. akak kat umah memang tak bukak tingkap...setahun sekali je kot bukak...hahaha...x suka lalat/serangga lain masuk umah. and malas nk pakai tudung dlm umah... bila tgk nani tulis pasal arang, terus teringat pokok orkid... hehehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kak, apa kaitan arang dengan pokok orkid. konpius. he he

      Delete