Tuesday, March 22, 2016

NIKMAT KEJE, NIKMAT SIHAT.

Tak sangka begitu lama aku lupakan blog ni.
Nak menulis tak tahu nak start dari mana. 
Banyak sangat issue, issue dan issue.
Konflik jiwa.

Tadi borak-borak dengan kawan aku.
Bila di ingat- ingat dah hampir 4 tahun aku kerja dekat tempat baru nih.
Tempat lama aku cuma bertahan 4 tahun 4 bulan.
So ini memang petanda jelas.
Kene cari kerja baru.
Desperate!!!

Nak tulis sebab musabab nya.
Karang 7 hari 7 malam pun tak habis.
Hati dah tak suka, so mesti lah asyik nak kata yang buruk-buruk jer..
Tak elok pulak.
Busuk-busuk pun, ini tempat cari rezeki, timba ilmu juga.
Aku anggap aku dah sampai limit.
Cakap je tak guna kan. Kene ada usaha.
Apa usaha aku buat??
Hari-hari dok usha jobstreet. 
Harap ada lah peluang yang sesuai.

Baru-baru ni aku lawat kawan sakit dekat hospital.
Sedih bila tengok dia terlantar, badan makin kurus dah.
Tapi orang nya still ramah, bercerita bagai.
Layan jer, hiburkan hati dia.
Orang nak bercerita, kita dengar la.
Betul-betul buat aku insaf.
Jaga kesihatan, jaga kesihatan, jaga kesihatan.

Ok sekian coretan kali ni.
Next entry kang sambung.

2 comments:

  1. 4 tahun kalo buat benda yg sama mmg bosan... smg Allah erikan yg terbaik utk nani...amin...

    ReplyDelete