Monday, May 23, 2016

KENAPA AKU RASA AKU PERLUKAN PEMBANTU RUMAH.

Belum apa-apa dah tulis entry macam ni.
Bukan apa, saja nak melepaskan tension.
Dekat mana lagi nak membebel kalau bukan dalam blog sendiri kan.
Tiba-tiba aku rasa macam aku sangat-sangat perlukan pembantu rumah.
Terutama dekat nak puasa raya ni. Tolong lah.

Aku boleh memasak, walau tak sehebat chef. Tapi pada aku, aku sangat-sangat tak suka kemas. Kemas lepas memasak, adakala nak buat preparation memasak pun malas. Tu yang kene potong-potong bawang, sayur, siang-siang ayam, haih. Mesti korang rasa aku pemalas nau Tapi keje tu semua renyah la. Leceh. Walaupun sakit hati dan bosan, tetap ku buat juga. Sebab takde sapa yang boleh buat. Hanya aku. Part yang paling aku suka ialah memasak. Simple je ni, campak-campak, sap sap soi. Siap. Senang sangat.
Bila la nak ada pembantu rumah. Gulp..

Aku tak suka kemas. Aku jenis yang last minit baru terhegeh-hegeh nak kemas. Macam keadaan rumah aku skang. Konon dalam to do list, ok kemas rumah. Sebelum tidur pun da cakap, esok target nak kemas rumah. I is tak de disiplin okey.. Bab kemas rumah.. Takde makna. Tak boleh tahan.. Tolong la. Tengok drama melayu.. ooh bestnya ada pembantu rumah..

Basuh baju. Aku kadang waktu malam je ada masa nak cuci baju. Biasa dalam satu jam setengah baru habis. By the time washing machine stop, mata aku pun da nak terlelap lepas baring-baring depan tv. Haih.. Sekali lagi, ada tak siapa yang sudi nak tolong aku sidai baju? Kadang tu, aku tertidur. Tidur tu musuh utama okey. So esok paginya baru lah aku sidai, tu pun sambil bebel dekat diri sendiri. Haih why why why why tak sidai malam tadi?? Grrrrrr. Tidur tu perlu untuk rehat kan? Pembantu pembantu. I really need help!!

Dah kenapa aku bebel teruk sangat nih.
Maybe sebab penat kot.
Hari ni makan luar.
Sebab balik dari opis, lapar betul. Sampai takde mood.
Then terbawak emosi ke dalam entry.

Jangan berangan ye Nani.
Selagi mampu, sila lah buat semuanya sendiri,
OK bye.

2 comments:

  1. selagi termampu dan terdaya kita berusaha.... heheheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul. selagi mampu, kita buat sendiri. Tapi kadang bila dah sampai off limit. Tu yang suka merapu dalam entry. Hihihi

      Delete