Tuesday, May 24, 2016

LAMPU

Semalam sah, lampu aku terbakar satu. Tengah-tengah dok taip entry, tup tup macam disko rasanya. Kelip-kelip bagai. Ok kopak mak nak.. 


Ada risiko bila pakai lampu downlight macam ni. Jenis yang klip punya. Maintenance dia tak berapa recomended lah.

Pertamanya of course bab harga. Sebijik ni dalam RM80 kalo tak silap lah depends on brand gak. Lepas tu ada spec dia. Dulu aku pernah tukar sekali. Bila dah pasang, end up warna dia tak sama dengan lampu lain. Ok fine terima saja lah. Now another one rosak lagi. Silakan bersabar ye Nani.

Yang keduanya bila pakai klip, bila nak buka pasang tukar lampu, kene berhati-hati. Ditakuti kornis rosak. Eh eh eh. So memang kene gentle la. Slow-slow. Bersabar untuk kedua kali. Nasib lah bukan aku yang tukang pasang. Aku bukan penyabar orangnya. 

Lagi bape hari menjelang ramadan. So start from now boleh lah aku riki-riki menu ramadan. Throwback menu tahun-tahun lepas as usual. Rindunya nak masak pagi-pagi. Sebulan je. Hihi.

So this weekend da plan, nak kemas-kemas rumah bagai. Kali ni mesti kemas. Sebab ramadan nanti kang lembik. Tak larat. Propa lebih.

Ok cukup lah menulis. Saja lepaskan rindu. Kalao di ikutkan, banyak benda yang aku rindu. Da tua-tua ni, melankolik banyak sangat. Ok sambung nanti. Daaa

2 comments:

  1. "Lagi bape hari menjelang ramadan. So start from now boleh lah aku riki-riki menu ramadan. Throwback menu tahun-tahun lepas as usual. Rindunya nak masak pagi-pagi. Sebulan je. Hihi." <---bab ni sama macam Yani. Hehehe, abis godek balik entri2 lama menu ramadhan tahun 2014 & 2015. Dah susun siap2 4 minggu nak masak dan makan apa, macam excited semacam je tahun ni nak berpuasa.

    ReplyDelete
  2. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website kami www.kumpulbagi.com atau www.facebook.com/kumpulbagi/ untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete