Wednesday, August 10, 2016

DEMAM POKEMON GO.

Hari ni sampai dua kali update blog, dah kenapa pula?? Rajin nau.
Ok sebab da start gian menulis kot. Kita tengok sampai bila- sambil mata naik ke atas.

Baru je lagi, demam pokemon go melanda malaysia. Haih haih haih.
Sebal pulak hati aku ni bila di ingat-ingat.
Masa pertama kali encik suami download dekat handphone dia.
Pertama kali dia tunjuk dekat aku cara permainan.
Of course ini requested la. If not, takde nya dia suka suki nak tunjuk, dan aku pun memang tak berminat la dengan game-game yang dia layan.
Tapi pokemon go, disebabkan publisiti meluas, ok fine, show me now.
Aku takde la sampai nak download dekat handphone sendiri,
Sebab bagi aku, banyak keburukan dari kebaikan.
Tapi bagi kaki game, pokemon go ni adventure, sebab kita kene bergerak dari satu lokasi ke satu lokasi semata-mata nak tangkap pokemon!!

Motif pergerakan tu dah nampak bagus lah.
Yang tak bagusnya, boleh jadi berbahaya untuk orang yang extreme main ni.
Ralit sangat nak check lokasi pokemon sampai tak sedari eh eh eh rupanya kita dekat laluan orang ramai. Rupanya kita da berdiri tepi jalan. Rupanya kita mundar mandir depan rumah orang!!! Yang ni memang cari nahas ok. Itu kalau berjalan kaki.
Belum lagi yang naik kenderaan macam kereta, motor. 

Semalam aku teman adik aku cari kasut dekat Johor Premium Outlet.
Dalam kedai ada ramai orang. Itu normal la. Cari kasut kan.
Then aku prasan, ada orang jalan sana jalan sini. Bila lalu sebelah aku..
Aku kerling handphone dia.. Ooooh ko main pokemon go..
Nasib agak baik la sebab, sekarang ni kan style handphone skrin besar.
Jadi bila dia on pokemon go tu, mudah la nampak.
Dekat kaunter pun sama, ada satu lelaki satu perempuan.
Yang perempuan sibuk nak bayar, dah beli kasut, mesti lah bayar.
Yang lelaki tu, on pokemon go????

Rasa nak lempang tak???
Tak boleh tahan ok...Seriously.
Sangat mengganggu konsentrasi dan menyemak kan pemandangan.
Bila la kerajaan nak haramkan terus permainan ni??
Agak-agak ramai tak orang yang sama pandangan macam aku?

No comments:

Post a Comment