Monday, May 9, 2011

RENUNG-RENUNG

Ukur baju paling elok ukur dibadan sendiri..Ini sesuai dengan cerita yang aku dengar dari opismate aku pasal penyewa yang sedang sewa apartmentnya. Dua bulan pertama, payment nampak ok. Tapi lepas tu mula lah bermacam2 alasan diberikan. Sampaikan opismate aku ni dah naik muak..Seterusnya tindakan yang diambil, cut off water kat unit apartment dia tu..Hmm sampai macam ni sekali..

Aku pun tak la sebelahkan mana2 pihak(time aku dengar cerita ni dari dia) Cuma yang paling nampak ialah kita dalam hidup ni, biarlah berpada2. Orang kata bersederhana..Jangan sibuk tgengok orang lain, kita pun terikut sama. Keperluan setiap orang kan tak sama. Lagi satu keburukannya nanti diakhir cerita kita yang susah..Menanggung hutang tak sudah2.Kan dah jadi tak bagus macam tu..

Macam kes kawan aku tu, aku pun tak berapa faham apasal penyewa tu liat sikit nak bayar..Kalau aku punya rumah..Huh memang nak kene hempuk ha ha ha..

Moral of the story is
1) Kalau duduk menyewa tu, cepat2 la siapkan duit bila dah sampai due date
2) Hidup biarlah bersederhana, jangan berlebihan..Kelak diri sendiri merana badan..

No comments:

Post a Comment