Monday, January 23, 2012

REVIEW: PAPA I LOVE U


Ini adalah filem yang sempat aku download. Pada pendapat aku filem ni lebih sesuai jadikan drama jer..sebab apa..sebab tema dia biasa2 saja. Tarikan filem ni, tentulah Lisa Surihani dengan si comel Mia Sara..

Antara sedutan kisahnya, pasal persengketaan watak apa eh nama...tu la aku lupa pulak..Watak lisa surihani tu...Dia anak datuk, tapi entah kenapa hubungan dia dengan ayah dia tak berapa baik.

Lepas tu haa si watak bahar ni anak dia nama mia. Kisah dia pulak, dia kematian isteri, lepas tu dia jobless. mertua nya mintak jaga si mia, tapi bahar berkeras juga nak jaga..Sampai la adegan kereta dia kene tarik, lepastu tuan rumah datang kutip sewa, kemudian dia bawak anak dia tdo merata2 kat taman..Alahai sedih pulak aku rasa time ni...Budak kecik, mana tau apa kan...

Si lisa ni berniaga kat depan school si mia ni..Hmm ini satu strategi perniagaan yang agak bagus..sebab apa, sebab dia bukak gerai (boleh dikatakan gerai kot, siap ada basikal nak tolak lagi) depan sekolah budak2 kecik. Dia jual buah2an dan juga gula2 lolipop..Which is aku rasa memang boleh untung punya...Yer la...time budak2 balik sekolah, boleh singgah beli lolipop, sambil2 tu mak ayah boleh beli jambu..pergh. memang kopak duit mak ayah..Ha ha sekali sekala boleh eh..Kalo selalu...ish ish ish....budak2 boleh rosak gigi, makan gula2..he he

Si bahar dan Lisa ni berkenalan, lepastu lisa tolong jaga mia masa bahar nak cari kerja. Kemudian ayah lisa mintak tolong si bahar untuk bantu dia baiki hubungan dengan lisa...Hmm tengok...slow kan jalan cerita dia....aku nak tulis pun rasa macam alahai...

Tapi lebihkurang macam tu la cerita dia..
Tu yang aku rasa lebih sesuai jadikan drama berepisod jer...Boleh la tambah konflik sikit ker...or letak la pengakhiran cerita dia...last2 bahar dengan lisa ker...hmm boring.

No comments:

Post a Comment