Tuesday, May 29, 2012

PERLU KE KEISTIMEWAAN??

Kadang2 aku banyak berfikir waktu memandu kereta. Aku rasa semua orang pun sama juga. Waktu memandu memang penuh cabaran. Sebab kita kene tengok cermin sisi,pandang belakang. Lepastu kita kena tengok juga orang sekeliling. Kemana hala tuju kereta kiri or kanan. Sebab kadang ada pemandu style masuk simpang or potong tak bagi isyarat signal.

Aku memang menyampah dengan orang jenis macam ni. Hmm penat nak tulis banyak kali dalam blog ni.

Abaikan.

Pagi tadi. Aku macam biasa drive ke tempat keje. Sekarang musim cuti sekolah. Jadi jalanraya pun nampak lengang. On the way ke senai,dari belakang aku dengar siren polis trafik.  Biasanya kalo ada polis iring,mesti somebody nak pegi airport. Konon nak hantar la tu.

Perkara yang buat aku tak suka,polis tu bagi isyarat suruh aku ketepi,semata2 nak beri laluan kepada this somebody tuh. Gila!! Aku pun on the way to senai juga,kalau aku masuk lane kiri,nanti aku tak ada peluang nak masuk balik lane kanan untuk ke senai. Terpaksa pusing ke kulai pulak... Sakit betul hati aku.

Siapa somebody tu yang nak di iring2 lepas tu siap bagi hazard,konon nak laju,nak cepat ke senai.. Tak faham betul. Ini sekadar luahan perasaan aku jer..tak ada apa pun. Akhirnya tadi aku berjaya juga selit masuk lane kanan untuk ke senai. Tak ada masalah sangat walau hati berbuku dengan polis trafik tadi.

Aku masih terfikir2 alangkah bagusnya kalau that somebody tu boleh beratur ikut line..dan bersabar. Tak perlu nak pakai polis pengiring siap. Kita semua sama jer pengguna jalan raya. Ok itu jer luahan perasaan hari ni.


Published with Blogger-droid v2.0.4

No comments:

Post a Comment