Saturday, September 14, 2013

FISH CHOP-MENU BARU.

Mimpi apa semalam sampai hari ni aku tergerak nak up entry banyak kali. Semalam aku balik awal. Selalu balik pukul 6, tapi tiap2 hari jumaat balik pukul 5. Oooh yeah. Da plan awal2 nak singgah giant beli barang sikit so... Terus drive laju2 pergi giant. hahaha

Masuk giant, amik bakul, cari barang ikut list yang da prepare. Jalan2 kat frozen food- nampak chicken chop brand ayam madu. Ok juga masak chicken chop. Encik suami pun ada bunyi2 nak makan chicken chop. Satu paket ada sekeping ayam so beli dua paket. Beli juga sup cendawan, untuk buat sos. 

Siap beli, cepat2 keluar sebab aku bukan bole lama kat pasaraya ni, kang membeli benda yang tak sepatutnya haha. I is kuat belanja ok. Kalau tak beli bole menggigil-encik suami pun sama, ayoyo pening2-

Balik rumah tunggu encik suami balik, request dia masak guna deep fryer, aku pulak kerja masak sos-senang kan? haha. Belom sempat masukkan sos cendawan dalam periuk- encik suami panggil suruh aku bau ayam yang aku beli tuh? Makk aii masam nya!!! Paling tak syok encik suami check ada area plastic tu yang bocor, apakah???? Aku decide terus buang sepaket, buka lagi another paket- bau pun sama... Bengang tahap apa tak bole nak kata la. Padahal sebelum aku beli aku da belek2 packaging dia, bole tak perasan ada bocor.

Campak je dua2 paket ke tong sampah, otak ligat fikir nak makan apa-wedges da goreng, aku pun da tebuk sos cendawan- last2 decide juga goreng fish filet yang ada oatmeal hehehe


Makanya menu aku malam tadi- Fish Chop, kempunan nak makan chicken chop, pui....

p/s: Next time memang kene double confirm lagi bila beli frozen food ni, plastic ok ke tak...hmm

No comments:

Post a Comment