Saturday, September 21, 2013

MAKANAN TENGAH HARI.

Hari ni aku masak kobis goreng, daging masak kicap dengan sup ayam. Yang ada dalam gambar cuma daging dengan kobis je, sebab time aku snap picture ni, sup tengah reneh dalam periuk. So snap je apa yang ada.


Ni kes nak habiskan stok dalam fridge la ni. Tu ada lagi ikan 2-3 potong, udang sotong. Walaupun aku tau dinner aku skang dah tak makan nasi bagai, tapi still juga aku beli barang2 basah macam biasa.. Hujung minggu mula la gelabah nak habiskan stok. Padahal makan dua orang je.. konon2 aku nak masak pagi2 sebelom pergi kerja- nak bawak bekal la. Tapi takde nya. Sebab ngantuk. Kadang2 aku rasa malas nak makan nasi kat kantin sebab bila aku makan jer, terus sakit perut. Cettt. menyesal sungguh.

Kobis goreng hari ni takde letak telur. Sebab tengah2 masak check2 rupanya telur da habis.. Masak je la tanpa telur.. letak suhun. Dengan lada sulah sikit. Jadi la...

Esok plan nak masak sotong dengan udang, alamak baru teringat ada isi ayam sekali..Isi ayam masak masam masis pun ok gak rasanya.. Ish2 kalao cerita pasal makan, memang tak habis la.. Stop sini dulu, nanti kang sambung bebel lagi.

No comments:

Post a Comment