Sunday, January 18, 2015

RESEPI: DAGING MASAK PEDAS.

Aku nampak kawan aku share resepi dekat facebook. Sekarang ni apa pun semua dari facebook. Tapi pandai-pandai la pilih. Ada buruk baiknya.

Ok lauk hari ni daging masak pedas.
(Gigih upload entry lepas habis masak)


Cara masak:
1. Rebus daging sampai empuk. Terpulang la daging untuk berapa orang makan. 
2. Kisar sebiji bawang merah, 4 ulas bawang putih, halia, kunyit, cili padi (aku pakai 10 batang-pedas woo) dan setengah sudu serbuk ketumbar. Resepi suruh tumbuk. Aku takde lesung. Pakai blender kisar saja sudah.
3. Tumis bahan kisar tadi sampai wangi. Letak garam gula secukup rasa. Tambah air sikit buat kuah. Kalau nak.
4. Rasa dah sedang elok, masukkan daging yang direbus tadi. Gaul sekata dan hidangkan. Yeay siap.

Ok tu kisah lauk hari ni. Aku hidangkan dengan lemak labu. Tu tak payah letak kat blog la. Lauk biasa masak je pun.

Dah jom makan..

No comments:

Post a Comment