Monday, November 16, 2015

KENAPA SAYA JADI FOREVER BUSINESS OWNER DI FOREVER LIVING COMPANY.

Entry kali ni nak cerita kisah bisnes yang baru aku join.
Forever Business Owner di Forever Living Company.

Almaklumla. Kita kene mencuba pelbagai jenis bisnes.
Untuk kepuasan (diri yang tak pernah puas).
Sejak terjebak ke dunia bisnes online.
Aku sentiasa nak lebih.
Nak explore lebih, nak ilmu lebih.
Sebab nak challenge diri.
Tengok sampai mana boleh pergi.

Masa mula-mula aku nak join.
Disebabkan aku tengok tak banyak info dekat carian internet.
Maka meh la aku tulis serba sedikit kat sini.
Supaya dapat bantu serba sedikit mereka-mereka kat luar sana (yang tengah cari info) tentang FOrever Living Product.

Apa keistimewaan Forever Living Company (FLC)??
1. FLC merupakan penanam alovera terbesar di dunia. FLC ada kilang pemprosesan alovera sendiri dan boleh menghasilkan 400 ribu botol alovera gel sehari.
2. FLC juga merupakan penternak lebah terbesar di dunia iaitu di Gurun Sonaran. Sebab tu, produk lebah Forever adalah 100% semulajadi tanpa sebarang bahan pengawet, perisa tiruan dan pewarna tiruan. FLC juga ada 5 jenis paten untuk pemprosesan produk lebah Forever.


Konsep bisnes di Forever ada 3:
1. Tak mahu orang tengah.
Disebabkan, FLC ada kilang sendiri, ladang alovera sendiri, ladang ternak lebah sendiri, maka keuntungan adalah direct dia bagi dekat pengedar. Tak macam sesetengah company MLM lain, yang mana dia kene bayar kos kilang, kos orang tengah, sebelum sampai ke pengedar.
2. Tak de PV,UV
Bonus dibayar dari harga asal produk.
Keuntungan runcit boleh dapat dari 15%-30%.
Indirect bonus pulak, dari 5%-18%.
3. Takde pairing.
Walaupun kita ada satu je downline yang aktif buat sales, bonus tetap dikira dari sorang downline tu saja. Takde nak tunggu sampai ada dua or tiga downline yang aktif buat sales.

Okey kenapa aku join sebagai Forever Business Owner?
1. Sebab konsepnya yang mudah, cuma perlu duplicate apa yang orang atas kita buat. InsyaAllah. Kita pun boleh berjaya.
2. Produk berasaskan makanan sunnah. Aloevera gel dan Madu adalah makanan sunnah. So aku rasa terpanggil untuk sama-sama tingkatkan kesedaran pada orang ramai tentang kebaikan makanan sunnah untuk kesihatan.

Many thanks to akak senior aku.
Yang banyak guide pasal bisnes forever. Takde tinggal pun okey. Closely bagi guidance sampai kita berjaya buat sales dan gerak sendiri.
Hopefully aku pun boleh sama-sama berjaya macam dia.
Gambar ni belum pernah publish dekat mana-mana.
Special up dekat blog ni.
Masa ni dah selesai sign up jadi FBO.



Ok dah. Nanti bila senang aku up entry pasal product pulak.
Doakan aku rajin je.
Now nak masak dinner. Bye.

No comments:

Post a Comment