Saturday, April 16, 2016

LIP MATTE CREAM.

Aku sebenarnya jarang berlipstik bagai. Perasaan nya kalau beli lipstik oooh rasa berat pulak nak oles dekat bibir. Lepas tu stress sendiri, tak tahu kenapa. Ha ha ha.

Cuma pakai lip balm je la setiapkali keluar rumah. Macam-macam brand dah aku pakai. Nivea, Maybeline, The Body Shop, Aloe lips. Lip balm ni takde color, so sangat convenience. Asalkan bibir tak kering sangat, should be okey je.
Tapi sekarang aku macam addicted dekat lip matte cream. Entah kenapa. Mungkin sebab pengaruh iklan (again). So aku start riki-riki. Tentang lip matte cream.

Mula-mula aku beli lip matte cream dari fame cosmetic. Masa dia baru keluar. Pakai pertama kali, ooh baru tahu, mudah je apply lip matte cream nih. 


Cuma bila masuk pemilihan warna tu aku jadi susah sikit. Ye la iollss bukan le kulit cerah. Tapi rasanya tak la terlalu gelap. So agak konfius warna apakah yang sesuai. Ni gambar masa pakai code fuchsia/party. Dua dua pun lebih kurang sama tone.


Hah entry ni banyak nak letak gambar selfie sendiri. Mesti uolls ingat i suka selfie. Jawapannya suka juga lah. Setiap hari sebelum pergi keje, silakan selfie. So nanti boleh hantar gambar dekat encik suami, then boleh hapday sama-sama. Klik Klik Klik.

Disebabkan warna dari fame cosmetic tu agak terang bagi aku. So aku research la brand lain. Aku suka warna natural, merah tak merah sangat, tapi tak nak la jugak pakai warna macam pucat. Nanti orang ingat aku sakit pulak. Terjumpa sugarbelle cosmetic. Sampai lah dia launch nude range color. Wow wow wow blink blink mata i. Lepas review habis, okey meh la kita beli.


Dua warna aku beli- sand storm dan bomb shell
Dua warna lagi aku dapat masa aku register dropship sugarbelle (disebabkan terlalu suka then terus lah register as dropship- test market nak jual).
Aku dapat color nude kisses dan love struck.


Nampak tekstur dia.. Creamy..
Bila apply, warna dia takde la menonjol sangat.


Tudung biru- nude kisses
Tudung coklat- bomb shell


Yang ni dua dua gambar, aku pakai love struck. Takde pulak gambar aku pakai sand storm. Tapi warna lebihkurang je. So takde lah nampak aku macam pakai lipstik tebal ke apa ke.

iollss suka sangat dengan lip matte cream sugarbelle nih. Senang sangat nak apply. Aku selalu sapu sikit jer. Jimat lah sangat- poyo.
Ada orang tanya aku, pakai lipstik pun macam tak pakai lipstik. Sebab aku banyak color nude range- warna tanah, warna natural. Tak kisah lah. Pendapat orang lain tak penting sangat bagi aku. Yang penting aku happy.

Ok sapa nak cuba sugarbell
cosmetic nude range ni, boleh lah wassap 0197627358 ya...

Stop sini dulu lah. Dari tadi hujan tak berhenti. Petir guruh semua stok kuat-kuat belaka. Takut betul.. Mata da mengantok la pulak. Adoii tolong lah. Sambung masak untuk dinner dulu Daaa

No comments:

Post a Comment