Sunday, August 14, 2011

MINGGU KEDUA PUASA..SEMUA ORANG SIBUK BUAT PERSIAPAN RAYA

Skang dah masuk 14hari berpuasa..Hmm esok dah start dengar lagu raya kat radio...Dan aku rasa orang ramai sekarang dah sibuk buat persiapan raya gamaknya..Apa taknya, mana2 tempat aku pergi semua penuh dengan orang..Sibuk membeli belah itu dan ini..Angkut sekali satu family!

Pergi je la kedai kain ke,kedai bunga ke..Memang orang ramai berpusu2 time ni..Aku xsure la plak harga macam mana kira..Hmm maybe mahal kot dari biasa..Takpun ada diskaun tapi sebenarnya, tolak diskaun pun tetap mahal..Erk..begitulah agaknya..biasalah bisnes..all about money(erk..apa yang aku merepek ni,,,isk3)

Sabtu aku pergi le ke kota tinggi, hajat dihati nak mencuci mata,sebab kata kawan aku kat sana murah2 baju raya or kain...Dan bila sampai sana..survey2..kesimpulannya memang boleh la membeli dengan harga murah dan berpatutan..Hmm Tapi pada aku yang menjadi masalahnya, ha ha banyak nau kedai kat sana. Naik pening aku dibuatnya..Sudah la panas terik, tengah2 hari..Disaat2 berpuasa pulak tu (ceh tak tahan dugaan btol, mengada je lebih ni) Sebab kat kota tu, kene sampai sana awal2, nak rebut parking punya pasal..Hmm first time aku buat mcm ni..

Dan akhirnya aku xtahu apa nak dibeli, sebab otak jem..kepanasan..Ha ha lagipun ni first time aku nk survey baju kurung siap..Ingat nak beli,. tapi...jauh disudut hati kata- lagi best pakai baju buat sendiri..Selama ni aku memang jenis yang tempah baju siap2..Lagipun cousin aku yang buat..so memang sedap la dipakai..Moral of the story is..Next year..beli kain siap2 and hantar jahit..Huhu

Tadi aku sempat la pergi giant plentong..saja cuci2 mata..Namanya pun perempuan, tak beli pun tak apa la kan..saja jalan2..tengok2...Ha ha i really like...kuikuikui Tapi sebab aku ni pemalas nak drive..Angkut le adik aku sekali..Bagusnya dia ikut je..ha ha Ramai juga orang kat sana..Sempat le aku rembat satu beg..Ingat nak beli kasut..Tapi next week la..Fabiano ricco...Jadi malu plak bila aku masuk kedai ni tapi aku tengok sandal yang aku pakai skang still ada jual lagi kat situ..huhu..so next week aku pakai kasut lain, baru aku pegi beli selipar baru..

Balik ingat nak masuk angsana-belikan riben langsir mak aku tu..Sekali makk aii parking full da..Ini lainkali kalau nak pergi memanh dah sah2 kene keluar awal ni.Huu..
So next week misi mencari selipar raya akan diteruskan...Hmm maybe pergi tesco or jusco pulak..

p/s: Sedang berkira2 nak beli ke tak baju raya siap ni..fikir2..

No comments:

Post a Comment