Sunday, February 26, 2012

RUMAH LAGI..PART 1

Hari ni, aku teruskan misi mencari rumah lagi. Kali ni memang betul2 survey dekat area yang encik tunang nak sangat duduk tu-Bandar Dato Onn..

Jadi dapat la brochure macam kat gambar ni.



Aku masuk dan tengok2 hampir kesemua rumah contoh untuk semua model rumah yang ada..Haa cuba bayangkan betapa penatnya aku jalan2.. Nasib baik aku dah makan nasi siap2..Tu pun makan nasi da nak dekat pukul dua dekat malay village, banyak betul urusan hari ni...Nak keluar kene hantar kunci ke mak aku la, lepas tu kene call cousin aku nak suruh dia potong jubah mak aku la..Huhu..Letih2...Sudah la seat gen2 keras..ha ha Dan dan jer skang aku pandai komplen keras..Selama ni pakai ok jer...tak de masalah pun.(pang..ada orang nak kene lempang ni...isk3)

Ok habis cerita. Nak sambung cerita rumah pulak..

Kat Bandar Dato Onn ni, ada banyak rumah baru nak tengah dibina.. Nampaknya semua rumah dua tingkat.. Encik tunang nak cari rumah setingkat, tapi kalo dia still nak duduk area BDO(singkatan-penat taip) ni..nampak gaya susah la nak jumpa rumah setingkat...

Bab harga pulak..Hmm paling murah untuk unit bumiputera RM313 keatas..Tengok bentuk rumah..bole tahan la..Ada juga yang sempat aku amik gambar..Nanti aku upload. Sekarang nak bercerita dulu.. So far...Design rumah kat BDO ni lawa2..nampak pun kawasan kejiranan dia ala2 tersusun..Cuma bila sebut soal harga tu yang buat aku nak tercekik...ha ha

Habis pusing BDO, aku keluar lagi jalan sampai area taman daya, kemudian, seri austin..Tapi rumah baru or kawasan perumahan baru..tak de..Atau kitorang tak jumpa sebab kitoang pun kurang familiar area tu..

Balik tu sempat juga aku singgah masuk pejabat perumahan BDO..Dengar salesman tu briefing sikit..Kot2 ada yang sesuai ker..Tapi bila bincang2, dan dia buat kira2..kalao loan selama 30tahun, monthly dalam RM1500!!! Nilai ni bukan fix pun..turun naik, ikut kadar rate bank negara..Mak aiii...Hmm kitorang fikir dulu la yer..Huish..Memang pening kepala dibuatnya..
Hmm nampaknya kene fikir betul2 sebelum beli rumah ni..Dengan komitmen bulanan yang sekarang ni...nanti tambah pulak dengan kos rumah ni..Ha aku rasa memang kene fikir dua kali...Tak nak la kan..kalo tiap2 bulan belanja asyik tak cukup or cukup2 makan jer..alahai...Sabar dulu eh..InsyaAllah ada rezeki nanti ada la...Doa jer la...

p/s: Encik tunang sms tadi, katanya ada orang nak jual rumah kat area BDO tu, harga RM210k..
Hmm kene buat appoinment dulu..Try call dulu...harap2 available la rumah tu..

No comments:

Post a Comment