Wednesday, November 6, 2013

LAUK SEMALAM.

Oleh sebab server slow kat kilang nih, maka aku pun amik kesempatan nak update blog.. Lama sangat masa menunggu untuk open satu file!!

Semalam aku balik dah la lambat, hujan renyai2 pulak tuh. Hari cuti umum pun banyak kereta- aku rasa semua orang da start balik rumah sendiri sebab nak kerja hari ni kan...

Ok meh aku share apa lauk aku masak malam tadi.

Ini adalah daging goreng..


Senang je caranya: daging gaul dengan kunyit dan garam. Pastu goreng sampai airnya kering. Da agak2 kering, daging da empuk, masukkan bawang dan lada..Goreng seminit dua. Ok siap..

Sayur pulak dalam peti ais ada kobis dengan cendawan. Kobis tu biasa aku goreng jer tapi nanti kalau goreng tak de la lauk berkuah. So aku decide masak cendawan la. Tak tau nama apa. Cendawan goreng mungkin.. atau sayur air cendawan. hahaha


Bantai saja asalkan boleh di makan..Caranya: tumis bawang merah bawang putih, letak sikit serbuk maggi cukup rasa, lepas tu letak la secawan air. Dah mendidih, masukkan cendawan tadi. Kacau rata seminit dua gak.. Pastu siap..

Tapi macam boring gak lauk ni kan, haha  teringat ada lebihan nugget- maka goreng la nugget buat tambahan lauk..

 
Tu dia lauk aku semalam. Tengah2 makan, bole pulak adik aku send whatapps- pergh rupanya dorang membakar otak2 kat rumah mak. Sedapnya...




Pergh memang sedap, tetiba terasa nak makan otak2 kempas pulak!! Daaaa

No comments:

Post a Comment