Friday, March 28, 2014

BILA TAK DAPAT APA YANG DIINGINKAN.

Memang berdebar2 tahun ni ingatkan bonus dapat penuh. Hahaha meh kita cerita pasal bonus. Sebenarnya aku masih terkesima lagi.. wah bahasa, hahaha.. Time da nak balik tadi, kawan aku tunjuk satu email pasal pengumuman bonus. Akhirnya confirm bonus tahun 2013, hanya 45% je dari monthly salary. Tak dapat full pun. Tahun 2012 aku pun tak dapat penuh sebab aku belom cukup setahun kerja.

Tak ada perkataan nak cakap. Sebab aku da plan macam mana nak gayakan  duit bonus tu. Allocate untuk itu sikit ini sikit dan akhirnya amaun yang dapat pun betul2 sikit. Aduhai..Tapi tak apa. Fikir dari sisi positif:

1. Bersyukur ada merasa juga duit bonus walaupun sikit je.
2. Bersyukur sebab kita masih merasa gaji tetiap bulan. Kalau nak dibanding kan dengan bonus yang setahun sekali. 

Jadi tak payah la nak serabutkan fikiran nak memikirkan. Bukan masalah besar sangat pun. Happy happy sendiri sudah..

Mungkin tak ada rezeki bonus tapi ada rezeki lain barangkali.. Tunggu je la..

2 comments:

  1. nani..dulu aku kja VS, ramai citer kat aku bonus dyson 4 5 bln..masyukk tu

    ReplyDelete
  2. tu dulu ipa. dulu lain, sekarang lain.... hehe

    ReplyDelete