Friday, March 14, 2014

LAMPU DAH SIAP..

Lama tak menulis, kali ni nak update progress rumah.. 

Lampu dah siap pasang.. Dinding semua dah siap cat warna putih. Warna biasa je, tapi bila dah siap, nampak luas. 

Ni lampu area hall dengan dining..



Ni pulak bahagian dapur..


Ada cerita tak best sikit pasal lampu ni. Dulu2 masa booking, mulutnya manis berkata2. Tapi sebenarnya hmm...

1. Kerja start lambat
2. Lampu pulak di pasang salah. 
3. Nak tuka pasang lampu yang betul pun ambil masa sampai seminggu, macam2 alasan.

Aku call berkali2, jawapan klise, barang tak ada, tak pun pekerja dia busy. Ni, lampu baru je tuka. Semalam malam aku pergi check. Sebab bukan boleh percaya dorang ni. Kejap kata dah, kejap kata belom. Apa yang dorang cakap tak sama dengan tindakan. Tak seiring. 

Nasib malam tadi bila check, nampak lampu yang di pasang tu ok. So boleh proceed last payment kemudian, tak nak lagi deal dengan kedai ni!!

Apa pun, hasilnya tak de la teruk sangat. Kemas kerja nya. Plaster ceiling, cat pun elok.. cuma tu la... L.A.M.B.A.T

Ok makanya pending item untuk rumah baru ialah: 
- Beli lampu kalimantang biasa untuk area2 yang tertentu
- Upah orang untuk pasang lampu termasuk kipas sekali
- Survey langsir 
- Pasang window blind dapur.. Ohoho ni tingkap dapur aku...


Dua kali pasang nampak macam besar pulak.. hmm tak pe kita tunggu saja lah lepas pasang blind nanti....

Ok stop sini dulu. Sambung next entry...Daaa 

3 comments:

  1. Nani..aku lagi bengang masa pasang grill 1 rumah ari tu..aku amik ngn husband kawan aku..sbb pikir nk tolong member..lepas dia ukur, dia bg harga, kitorg pn setuju..tp bila time nk pasang, wife dia ckp husband dia tersalah kira..kurang 500..hangin aku tau..sejak dr tu, aku pasang cabinet pon aku mintak company keluarkan black n white quotation... Aku da x caya ckp2 mulut aja..huhu

    ReplyDelete
  2. Ipa, ada kawan aku pun dapat masalah sama, konon nak tolong kawan punya husband la, sekali hasilnya tak memuaskan, pastu nak kene topup bayar.. mmg hangin, aku ni amik advise dari dia la, apa2 pun mmg kene ada black n white quotation, design, baru proceed.

    ReplyDelete