Tuesday, May 20, 2014

PARKING KAT RUMAH.

Dulu masa aku kecik2 aku duduk rumah kecik kat satu kawasan tanah lot. Tapi dibina rumah banyak2 kat situ. Kira rumah style banyak pintu. Lepas tu landlord ada bela ayam la angsa la monyet la kambing la. Jadi walaupun bukan budak kampung, merasa juga la tengok binatang2 ni. Lepas tu rasa juga la main tanah. Ada pokok2. Ingat lagi dulu blakang rumah aku ada pokok manggis, pokok jambu, pokok durian. Time musim durian memang malam2 asal dengar bunyi "bukk" sah la. Durian jatuh. eeheh.

Lepas aku besar sikit.. masa umur aku awal 20an, mak ayah aku decide untuk pindah. Tempat jatuh lagikan di kenang. Inikan pula tempat membesar kan.. So bermula la life baru, duduk rumah teres..Beza rasa rumah teres dengan rumah lama dulu. Rumah teres batu, rumah dulu kayu.. ahahah budak sekolah sangat.

Dulu kat rumah family aku - yang teres tu. Kitorang da start beli kereta. Dari kancil ke myvi skang gen2. Masalah utama adalah parking. Terutama bila ada sedara mara datang. Mula la parking merata. Tumpang depan rumah orang. Lepas tu hati pun jadi tak tenteram sebab takut2 tuan rumah nak keluar ke. Jadi masalah sebab ada kereta lain block. Rumah family aku berhadapan dengan rumah orang. Parking memang terhad. 

Ini adalah kriteria yang aku tengok masa developer suh aku pilih rumah. 


Rumah aku duduk dalam area merah tu. Ia setentang dengan bahagian corner lot rumah blok depan. Point yang aku nak cakap ialah: aku ada kelebihan kalao sesiapa nak datang rumah so dorang tak perlu susah payah nak pikir parking. Jadi boleh parking setentang dengan rumah aku. Sebab tu corner lot rumah orang lain. Tak mengganggu sangat..

Dan akhirnya bersyukur aku dapat apa yang aku nak. So hari sabtu ni time kenduri harap2 senang la orang yang nak datang tu. Parking tak menyusahkan. Ok daa..

No comments:

Post a Comment