Saturday, May 2, 2015

THROWBACK. KONON-KONON..

Hari ni encik suami kerja lagi. So waktu lunch aku masak je sup telur/ayam/kentang/carrot, daging kicap, sambal tumis ikan bilis kering-kering. Takde resepi baru, semua recycle resepi. Cuma setiap kali masak tu mesti rasa dia lain-lain. Hahaha. Konon nak buat sama rasa macam yang hari tuh, sekali nan hado. Terima saja lah. 


Lauk dah siap. Tinggal tunggu makan saja. 

Beberapa minggu lepas, aku balik jap rumah mak aku. Mak aku buat table top baru. Nak jimatkan ruang katanya. So kebetulan rumah belakang mak aku tengah renovate. Kontraktor sama dengan yang buat table top mak aku.  Tuan rumah tak duduk situ time kerja renovate. So aku berpeluang la tengok bahagian dalam. Bukan senang nak masuk rumah orang tengok deko-deko, hahaha Motif tersembunyi eh? Ooo besar juga rumah if renovate kebelakang then atas bawah. Dapat satu bilik lagi. Baru ku tahu. 

Yang tak syoknya, keadaan rumah tu sangat la bersepah. Sepah sangat. Dengan sofa, meja makan, baju berlonggok.. Oooohhh tak bole la. Sadis kalo aku tengok rumah aku macam tuh.. Teringat masa aku pasang kabinet tv and hall divider dulu.. Nangis aku nak kemas rumah.. Throwback...


Kesian sofa gumuk aku... Hmmm


Nangis tengok habuk segala bagai.. 


Diam-diam saja la. Sendiri gatal nak deko-deko, so sendiri kene terima la. Syukur hasilnya tak la mengecewakan. Jadi kalo boleh sebelum masuk rumah baru, cuba settlekan siap2.. Nanti takde la nak berhabuk bagai.. Kemas rumah ni macam nightmare.. Kemas dapur lepas masak pun tak la macam ni punya perasaan. Over ok. 

Well, mana la encik suami tak balik lagi ni. Sekarang asal cuti je, hujan, asal cuti je hujan.. Hujan rahmat... Ok daaa...

No comments:

Post a Comment