Wednesday, January 27, 2016

ADA TAK COURIER SERVICE LAIN SELAIN POS LAJU??

Sangat mengecewakan.
Hilang mood aku satu hari.
Ada tak courier service yang lain selain pos laju?
Bayangkan la. 
Parcel yang ada pelekat mudah pecah pun boleh pecah?
So apa jaminan yang aku dapat sebagai sender pada barang yang aku pos?
Macam sia-sia je kan.

Ada satu parcel aku dah confirm pecah.


Padahal bungkus pakai kotak.


Tak pasti macam mana standard procedure operating dia nih.
Adakah main campak-campak??


Memang nampak sia-sia je ada pelekat.
Still tak handle with care.
Aku faham, pos laju deal dengan banyak parcel. 
Tambah pulak sekarang ni dah ramai online seller.
So mutu perkhidmatan kene jaga la.
Please..
Bila jadi macam ni, merugikan aku dan menyusahkan customer.

Kita ni sama-sama manusia, hidup jangan meyusahkan orang lain, boleh tak??

4 comments:

  1. Aduhai, kalau jadi kes macam ni boleh claim gantirugi kerosakan pada Pos Laju ke tidak ye?
    Ni yang rasa berdebar tunggu kerepek ngaku (arrowhead) yang Yani order dari Perak ni. Jangan sampai-sampai jadi serdak je dah laaaaaa......

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak boleh katanya.
      so rugi la sikit sebab kene ganti, dugaan betul

      Delete
  2. nani, akak penah kena... sambal paste bbq yg akak order tumpah keluar bekas... tp x patut la kn... dah ada tanda tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul kak nina, mmg terasa sangat la.
      terasa dianiaya pulak.
      apa jaminan barang kita, dorang akan handle with care walaupun ada pelekat da tampal. hmm

      Delete