Monday, April 2, 2012

TIPS UNTUK ATTEND INTERVIEW

Haa sambil2 aku layan siri NCIS kat 8tv ni, nak la juga aku tulis2 sesuatu dekat blog ni. Ada orang baca ke tak ada orang baca, itu belakang kira. Yang penting aku guna internet semaksimum mungkin..pasal apa..pasal adik tengah aku dah langgan pakej 4mb katanya..so tak guna termasuk dalam kategori rugi. Kemudian celcom aku langgan internet yang pakej yang monthly rm68 tu...dapat 3gb..tambah lagi handphone sudah android..confirm memang kena optimumkan penggunaan.. Ok aku da start melalut.

Aku nk list kan tips untuk datang interview.

Pertama: pakaian mesti kemas dan sesuai dengan jawatan yang dipohon. Pakai kasut atau sandal yang tutup kaki. Muka kene konfiden...dan bersih..jangan datang interview muka busuk..haha confim out

Kedua: study sikit background company dan jawatan yang nk dipohon. So korang ada better knowledge and understand apa yang employer looking for.

Ketiga: buat rehearsal agak apa soalan yang bakal ditanya. Kalau fresh graduate,biasa akan ditanya soalan pasal final project. Kalau yang dah ada experience,ditanya pasal current job,weakness,strength etc.

Keempat: jawab soalan dengan konfiden. Jangan teragak2. Yakin dan jujur.

Kelima: jika diberi peluang,tanya seberapa banyak soalan pada interviewer sebagai tanda korang betul2 berminat nak kerja.

Ok itu saja tips yang dapat aku fikir..

Selebihnya usaha sendiri dan berdoa. Ok.


Published with Blogger-droid v2.0.4

No comments:

Post a Comment