Sunday, August 19, 2012

22 SYAWAL NANTI.

Satu syawal bakal melabuhkan tirainya. Majlis aku 22 syawal. Tak lama jer lagi.  So sekarang ni, aku sambil beraya,sambil menghulur kad jemputan..kepada semua sanak saudara. Almaklum la. Jumpa saudara pun setahun sekali itupun kalau bernasib baik dapat jumpa.

Kalo la mereka2 tu sampai turn beraya pihak sebelah lagi.. Maunya tunggu tahun depan la baru berjumpa. Itu pun jika ada rezeki..panjang umur.....

Aku nampak masyarakat kita masih mengekalkan tradisi kunjung mengunjung. Sambil bermaafan. Alhamdulillah.. Syukur..adat yang masih kekal tak lapuk dek hujan. Tak lekang dek panas. Sejujurnya raya tahun ni aku agak lega. Sebab betol seperti apa yang aku pernah baca (tulisan sesetengah blogger-aku lupa siapa) hari raya boleh jadi hari yang paling menakutkan bagi mereka yang masih bujang(aku da rasa,tahun lepas dan tahun2 sebelumnya)..persoalan bila nak kawen acapkali timbul...

Sampaikan kadang hilang mood aku dibuatnya. So tahun ni...orang dah tak tanya. Hulur je kad.. Sudah tahu apa hajatnya...harap2 semuanya berjalan lancar nanti.. Walaupun lepas raya ni aku super duper busy... Nk fitting baju..nak cari barang hantaran*satu apa pun belom beli* nak fikirkan pasal rumah sewa..nak fikir jug pasal rumah baru.. Kemudian nak fikir pasal perabot2 keperluan asas rumah.. Dan paling terasa bab memikirkan tanggungjawab sebagai isteri nanti. Bak kata encik tunang...jangan difikirkn sangat.. Elok kita hadap semua nya dengan tenang..

Doa aku,agar semua nya berjalan dengan lancar..insyaAllah..
Tahun ni raya terakhir sebagai bujang. Tahun depan raya berdua..kalo ada rezeki,beraya rumah baru sekali.. Hmm.. Mode*berangan kejap* wink wink

Published with Blogger-droid v2.0.6

No comments:

Post a Comment