Friday, August 10, 2012

BERBUKA PUASA DILUAR VS BERBUKA DIRUMAH

Asal bulan ramadan jer,semua restoran,hotel,atau mana2 tempat makan ada offer bufet ramadan. Sebetulnya aku memang tak pernah makan bufet ramadan ni. Tapi apakan daya. Dek kerana ajakan kawan2 aku,aku turutkan juga la. Mencuba bufet ramadan di malayvillage nusa bestari. RM32/person. Makan smpai muntah. Konon.

Sebenarnya malayvilage ni ok saja restoren dia. Sebab aku kadang2 datang makan lunch.. Atau lepak malam2. Pekena ice lemon tea..dengan pau..pergh..sedap2. Ok balik cerita pasal bufet. Aku kan tak pergi makan bufet ramadan ni. So bila tgk jadual,waktu buka puasa kol 718 mlm, aku gerak dari rumah kol 7 mlm. Konon tak nak duduk sana lama2 sementara tunggu time buka.

Tapi rupanya aku silap. Time aku sampai,dah ramai yang sampai. Dan kawan2 aku pun baru sampai. Aku tengok meja semua orang dah penuh lauk. Time kitorang amik makanan,tinggal balance2 jer..tapi still ada la.. Ooih serta merta teringat lauk mak aku masak kat rumah. Kecewa aku disitu.

First amik la nasi goreng dengan lauk bermacam. Iyer. Nasi goreng. Nasi putih da habis..boleh macam tu?? Second round,ingat nak amik mihun sup..sekali rasa makk aiih tawar habis...opss biasa la kan..bulan ramadan...susa nk rasa makanan time masak. Pulak tu...mihun dia kejung habis...geram aku...

Lepastu kitorang da tak tahu nak makan apa dah. Makan buah jer..dengan dessert...rakus betul la aku tengok orang2 ni makan. Meja penuh pinggan makanan. Bercawan2 air amik.adoi la...rasa macam tak berbaloi makan bufet.. Itu pada aku la. Serius. Itu kali pertama dan terakhir. Tu pasal,bila kawan kerja tempat lama aku ajak p bufet ramadan,aku agak berat hati. Takut aku tak bole nak adapt suasana bufet ramadan tuh.

Lagi bagus buka puasa dekat rumah. Masak sendiri walaupun sikit dan tak sedap. Tapi puashati..tak perlu nak berebut2 beratur amik makanan yang belom tentu dapat atau tak..makanan pun terjamin...aku memang lebih suka buka puasa di rumah berbanding dekat luar.

Published with Blogger-droid v2.0.6

No comments:

Post a Comment