Thursday, August 9, 2012

PERMOHONAN NIKAH DAH LULUS

Lega.. Memang lega. Semalam aku dan encik tunang bercuti. Plan nak hantar borang nikah dekat pejabat agama. So berdebar juga la sebab banyak orang yang aku refer bagitahu nanti ada interview bagai. Hmm nak kawen pun ada interview.

Jadi kebetulan kitorang adalah pasangan yang pertama. Sampai,terus ambil nombor. Kemudian terus dipanggil. Sambil akak tu check borang2 tu,mulut dia sambil tanya kepada encik tunang. Mengucap dua kalimah syahadah beserta maksud,rukun nikah,tanggungjawab suami. Kemudian tanya aku. Lafaz niat mandi wajib,rukun islam,tanggungjawab isteri..lepastu da siap cop semua...disuruhnya kitorang pergi ke kaunter sebelah. Untuk dapatkan sijil nikah. Time ni kena bayar yer.. RM25...

Lepas siap semua dokumen. Siap diberi nama jurunikah dan contact number sekali. Kitorang beredar..

Hmm perasaan lega gila...tapi happy juga.sebab dokumen semua dah siap.. Ooh yeah..tarikh nikah sudah confirm.. 9.9.2012...(sori la amal,aku terpilih tarikh lahir ko.. Nak tunggu besday aku,lambat lagi) hehe

Published with Blogger-droid v2.0.6

No comments:

Post a Comment