Sunday, January 13, 2013

LAUK SEMALAM.

Lama da tak letak entry pasal lauk. Ok ni cerita lauk semalam. Encik suami kerja semalam. So aku pergi pasar sendiri la kan.. Malas nak tunggu hari ahad. Barang basah rasanya ada lagi dalam peti, macam daging, ayam, sotong sikit, termasuk la si sotong kembang ni. Sekarang aku macam da bijak sikit la, da bole agak or senang cakap, aku memang style asing2 kan siap2 lauk yang nak dimasak berhari2. Practise make perfect..kuikuikui

Fikir punya fikir, aku beli udang jer la.. buat tabur2 sikit time goreng sayur gitu. Lepastu sayur pulak, aku just amik sikit kobis,kacang buncis, bayam. Basically apa yang encik sumi makan la.. wife kesayangan dia ni mana la telan sayur sangat.


Sayur bayam tumis air, letak la fishball and fishcake. Buat ada2... aku makan juga sayur bayam ni.. makan sesikit jer..haha


Ok, ni kali terakhir aku masak sambal sotong kembang ni. Encik suami kata lauk ni ada air.. erk.. double confirm dengan mak aku, memang sambal ni ada air pun. Jadi bil encik suami da cakap macam tu, lainkali memang takkan masak lagi la sambal ni. Nak makan, sila berkunjung ke rumah mak. haha

Setakat ni, aku belom la pro masak lauk pelbagai, lauk aku semua style campak2 jer, senang masak and makan.. ok itu je nak tulis. Ada keje buat ni, nanti kang aku sambung lagi.Daaa...

No comments:

Post a Comment