Monday, January 6, 2014

HUJAN, SEJUK, BIBIK.

Semalam hujan lebat. Aku perasaan ada kilat dengan guruh. Pagi tadi pun cuaca tak berapa nak cerah. Gerimis sikit waktu aku keluar pergi kerja. Nasib baik adik aku ada sms bagitahu jalan on the way to senai, jem. Dia advise aku lalu highway. Dapat la sampai opis awal sikit. Heh tak la awal mana pun, awal 1-2 minit je. Tapi consider bagus sampai pukul 858 or 859 daripada 901 or 903.

Kat opis pulak suhu sentiasa sejuk. Sampai kene pakai heater. Walaupun tak dibenarkan sebenarnya. Haih.. Macam2 hal... Bila sejuk sampai ke tulang rasanya. Lepas tu aku jenis yang suka minum air..Kerap minum air, kerap la berulang ke toilet. Tu tak kisah lagi sebenarnya. Nak lalu turnstile tu yg malas. Nak scan bagai..

Tiba2 ternampak status kawan kat fb - feeling lazy, malas nak masak, bestnya ada bibik- hoih.. Memang best ada bibik, boleh reduce kerja .. kuikuikui. Tapi kalo aku ada bibik, bab masak, memang aku akan buat. Bibik kerja nya hanya tolong potong2 bawang sayur, siang2 segala ikan daging ayam. Dan basuh pinggan or kuali after masak.. Ter'berangan' sekejap. Tapi memang fakta pun: Aku suka memasak, tapi aku paling lemah nak mengemas after memasak.. adoi la.. macam ni punya orang pun ada.

Sambil2 layan tv, sambil update blog nih.. Tapi mata pun da makin berat da ni... Stop dulu.. Daaa...

2 comments: