Tuesday, August 31, 2010

31 OGOS...LAST DAY IN AUGUST

Hari ni 31hb Ogos..Hari kemerdekaan negara ke 53 tahun..Bangun tdo tadi sempat la aku tengok tv siaran langsung sambutan kemerdekaan kat tv..(cett aku plan nk tengok dari pagi...tapi ini kes tertdo la lepas sahur..terus bgn lewat..haru btoll) Rasa bangga juga sebagai orang malaysia..sebab dah 53tahun kita merdeka..(kepada orang yang xde rasa apa2 langsung, aku xtau nk klasifikasi anda sebagai apa..hehe)

Beza sangat dengan zaman sebelum merdeka (wowo aku tulis mcm la aku pernah hidup kat zaman sebelum merdeka..kuang3) Ye la..dulu2 orang xsesenang sekarang..orang dulu hidup kan susah..(baca jer la buku sejarah..)Makan pun susah..Tambah plakk dijajah...banyak penyiksaan..Betapa orang2 dulu berusaha untuk dapatkan kemerdekaan untuk malaya ni..Perjuangan dorang tu yang perlu kita ingati..Kalo x, sampai skang agaknya kita masih dijajah...(erk tetiba aku pun rasa yang aku ni still dijajah jepun..keje compeni jepun..alahai...)

Hehe so salam kemerdekaan untuk malaysia..I'm proud being Malaysian..Malaysia pun skang dah boleh dikatakan negara maju..Satu malaysia..heheh (patriotik le plakk..)

Ok Habis bab merdeka..Hari ni gak la hari terakhir bulan ogos..Huhu Kejap jer rasa dah nk masuk bulan september..Hmm..Masuk bulan baru harus la buka buku baru..(Bukan bila masuk tahun baru jer..)kuikuikui Harap2 bulan september ni aku dapat tempuhi dengan lebih ceria...
Sebab ada hari raya..(mcm budak2 le plakk) mengada kan..hehehe..

Hmm aku da xtau nk tulis apa lagi..mata mengantukk la plakk..Stop dulu

p/s: Nak sambung baca novel..bahagian tengah best ni...hehe

No comments:

Post a Comment