Monday, August 9, 2010

BAIK BURUK LAMAN SOSIAL aka FACEBOOK/TWITTER

Aku jenis yang kurang bercampur orang..Aku bukan sombong..Tapi pada aku, kalo xde apa2 hal yang penting, elok aku buat hal aku..Aku x kacau ko, dan ko pun x kacau aku..So memang ada orang yang kata aku anti sosial..Memula aku marah gak..Tapi lama2 dah sebati dah dengan aku..Aku dah lali..Ini satu contoh lagi yang buat aku xbape gemar nk campur orang sangat..Kadang2 orang lebih suka mengata berdasarkan apa yang orang nampak..Padahal kebenaran mungkin sebaliknya..Tapi takpe..aku dah biasa..Opss dah lari tajuk plakk entri kali ni..

Zaman skang ni lama sosial berlambak2..Dari friendster/facebook/twitter ntah apa lagi tah..Aku menagku aku jenis yang lembab bab2 ni..Aku join pun sebab saja2 nk cari kawan2 lama aku dan juga sebab kawan2 aku..kuikuikui..Aku bukan update sangat pun..sebab aku xtau nk update apa..Lain la mcm blog ni..Haha aku leh tulis apa2 jer..bnyk mana pun xkisah..Sukahati aku..

Kalo tengok skang ni ramai orang ada akaun laman2 sosial ni..Elok kita perhalusi baik buruknya twitter/facebook atau apapun.Ada orang join sebab nak cari kawan2 lama..Ini memang la amat dialu2kan..sebab aku ada baca kat mana ehh..tentang fb yang telah menemukan dia dengan kawan sekulaih dia yang dah lama dia xdengar kabar berita..

Betul juga..kira fb ni mcam satu medium utk menemukan yang terpisah..Tapi kadang2 kala ia bolah juga jadi medium untk satu pasangan berpisah...Haha Ini lah keburukan nya..ada orang bergaduh dalam lama sosial sampai satu dunia tahu kisah dorang..Plus mengaibkan orang lagi..Memang buat dosa betul la...

Ada orang juga dia pegi update kisah dia sehari2 dekat laman sosial..itu memang giler melekat...Kut yea pun..xpayah la nk update setiap inci apa yang kiat buat dekat laman sosial...kadang2 meluat gak orang kalo terbaca(bukan membaca ehh)haha

Dan juga ada ornag yang menyamar dalam lama sosial ni..kadang2 lelaki jadi perempuan. atau vice versa..Ini bahaya juga..Mesti niat dia xbaik sebab tu dia menyamar..Untuk apa tujuan yang kita tak tau..

Terpulang la pada kita untuk menilai..Macam yang aku selalu kata kat diri aku..Sebelum nk buat apa2 tindakan..Akal kene datang dulu..Kene fikir sehabis2..

p/s: sedang consider untuk ttp fb..erk... ok ke tak ehh

No comments:

Post a Comment