Friday, August 6, 2010

TRAINING-PRTC (PART 1)

Rasa macam lama dah x bukak blog..Kalo bukak pun sekadar nak blogwalking orang punya then tutup terus tdo..Hehehe..Penat la..dah 2 hari kene pegi training dekat singapore..(satu side lagi terasa gembira sebab xdatang keje, xmasuk opis...satu side lagi-alamak..isnin confirm kene check email, pastu clearkan inbox, kalo x, aku xleh send/receive email,pastu follow up pending items..arrrghhhh tension...)

So semalam dengan hari ni aku pegi training dekat PRTC,Singapore..Memula aku bengang gak..apsal le hantar aku g training kat singapore tu...kalau PHRDC ke..Shah Alam ke..Ok juga la kan...ni kat singapore siap buat pasport semua..Menambahkan keje aku jer(padahal punya la kedekut nk dulukan duit buat pasport..hahah).. Training dah le pasal Plastic Injection Cost Estimation..Huhu ada ke sebab aku ni buat ITAKONA..jadi aku kene hantar gi masuk training..huh

Tapi setelah 2hari aku join training ni, baru la aku rasa bertuah sebab aku diberi peluang utk join.Amat la bagus sekali content dia utk tambahkan knowledge aku pasal cost2 ni..Berguna juga maklumat, cara or step yang aku blaja dalam training ni.. Bersyukur sangat2..Xde la lembab mcm sebelum ni,aku buat cost estimation pun ntah pape..kuikuikui main agak2 jer..Memang lingkup le company aku boleh buat..hahaha

Dan juga tanpa disangka2..trainer yang ajar tu Kawabata-san, rupa2nya boleh bercakap bahasa indonesia..alamak...caya la...Fasih betul la...Memang xsangka btol...Plakk tu bila cakap dengan aku, dia xnak cakap english...dia pegi bantai indonesian language..aku susah gak nak masuk apa makna dia cakap ni..hahaha bantai sudah...slang dia tu pekat sangat la...penuh keindonesiaan..haha Presenter dia sebut jurubicara..mana le aku penah guna word jurubicara ni...adoiii..faham, ditanya aku..anda mengurti?..erk..mengerti aku tau la..tapi mengurti, 1st time aku dengar..hehe banayk lagi la..Dan juga Kawabata ni peramah orangnyer..suka bercerita..aku rasa selamat la juga..easy to communicate neh..(hmm bayangkan le kalo bos aku tu cakap indonesia/malaysia..kuikuikui ntah cemaanaa tah..)

Material yang digunakan utk ajar kitorang ni memang easy to understand la..Step by step neh diajar..kuikuikui Explanation pun agak clear la..Aku rasa dia ni memang berpengalaman la dalam costing2 ni..Ditambah plakk dengan animation yang warna warni(ceria) memang senang nak faham..(ye la otak aku ni dah karat,so bila kene blaja kira2 ni..erk kene la polish dulu.kasi kilatt..)

Nanti bila aku da start buat cost boleh la aku apply new knowledge aku ni..Hehehe

No comments:

Post a Comment