Sunday, October 23, 2011

PANTANG

Semalam aku kerja ganti untuk cuti deepavali. Kilang aku bagus, sebab tiap2kali raya, dorang akan bagi kita cuti panjang,sampai 6hari lamanya(termasuk sabtu ahad)..Tapi yang tak bagusnya, kene kerja hari sabtu untuk ganti hari yang dorang bagi cuti tu..Cett..

Bila kerja hari sabtu, dapat rehat hari ahad jer..Hari isnin mula kerja balik..Hmm penat berganda2..Huish..Macam kerja berat jer kan..Bangun pagi ahad pun rasa malas2 jer..Hmm

Ada hikmahnya aku kerja hari sabtu tu..Sebab kat opis aku, hari last bekerja adalah hari 5S..So, bebudak yang turn dia 5S tu, main campak2 jer kotak2 beserta barang2 nak dibuang..Dan salah satunya KOTAK AKU!!!! Pergh, nasib baik aku sempat masuk tengok dorang buat apa dalam lab tu..Aku memang hangin betul, dengan orang yang style buang2 barang tanpa tanya tuan punya barang..

Selamba badak jer buat macam tu eh..Bengang2...Memang aku bersyukur la sebab aku tergerak hati nak datang kerja, tambah pulak ada benda yang aku kene follow up..Cuba bayangkan kalo aku tak datang hari sabtu(selama ni aku memang malas keje hari sabtu, amik annual leave jer)..Dorang semua dah buang kotak aku..Hari isnin, aku datang keje, cari2 kotak tak jumpa...Pergh lagi aku hangin...Fuhh....

No comments:

Post a Comment