Thursday, October 13, 2011

REVIEW: BINI-BINIKU GANGSTER

Hari ni aku nak review sikit filem 'Bini-biniku gangster'. Kebetulan adik aku ada download cerita ni..Mula2 aku plan nak tengok wayang(dulu2 la..time tu aku tengok review dia kat pawagam). Sekali bila waktu tayangan, tak sempat pulak aku nak pergi..Jadi dah ada yang download punya, aku layan...

Cerita ni aku tengok semalam, tapi entah kenapa, aku boleh tertdo pulak..Isk2..Boleh tertdo? Entah2 kalau dekat pawagam, aku dah menguap berapa kali agaknya. Tapi yang aku ingat...20 minit terakhir, aku terlelap..Rasanya aku ada check lagi berapa jam nak habis cerita tu sebelum aku zzzzzz...

Tadi balik kerja, lepas jer aku tengok Soffiya, aku terfikir nak habiskan bini-biniku gangster. Dan akhirnya..habis juga...

Pada aku, cerita ni tak ada message langsung.Entah apa yang cuba disampaikan pun aku tak tahu.Paling aku tak boleh terima, watak2 perempuan jadi ketua2 gangster....Lepastu babak2 gaduh2, lawan2...Memang la nama pun cerita gangster, kalau tak ada babak gaduh memang tak sah, tapi perempuan bergaduh, ala2 gangster..buruk betul la di mata aku..

Dan lagi penghujung cerita watak herry pun rupanya gangster juga..Alahai..aku tak tahu nak kata apa la..Memang bersyukur juga aku tak beriya2 nak menonton kat pawagam..Huh kalao tak..Mesti buang masa aku jer..

Jalan cerita biasa2 jer..aku rasa filem ni cuma berharap pada Shaheizy sam jer sebagai watak utama...Yang lain2..memang biasa..

Ok itu jer pendapat aku. Kang nak tulis lebih2, nanti ada yang kata aku tak sokong industri perfileman melayu, tapi kalao dah macam ni cerita nya, macam mana aku nak sokong...Tak kisahla kan..setiap orang pendapat masing2..

2 comments:

  1. tak tengok lagi..anak2 sibuk jer nk tengok citer tu...

    ReplyDelete
  2. he he beli jer CD kat pasar gelap..rasanya kat astro ada tayang tak..

    ReplyDelete