Tuesday, October 25, 2011

PENJUAL: ANDA PATUT TAHU APA YANG ANDA JUAL

Aku dah mula start cuti deepavali..Macam biasa la(tang ni memang aku nak puji sket) kilang aku akan bagi cuti panjang tiap2 kali raya melayu cina india..Walaupun kene kerja hari sabtu untuk ganti..tapi...tak kisah la kan..Asalkan dapat cuti panjang...Ha ha

Banyak benda aku settlekan hari ni..Pergi merata tempat,. bayar duitr kereta, pergi beli riben hantaran, beli sponge bunga..Lepas tu plan nak pergi danga city mall..Ingat nak cari cover ZTE V9 aku tu..Tak best la kalo nak main angry birds(skang aku da pandai main games...pelikk betul) bila tak ada cover..Jadi ingat nak beli cover dia..

Kat danga city mall kan ada banyak kedai IT, aku rasa lebih elok aku pergi survey and compare harga ..Kalau dapat yang lebih murah, kira bonus la tu..huhu..Jalan setiap kedai,. check2..Lepas tu jumpa la satu cover yang berkenan..Belek2 siap aku try lagi pasang kat ZTE tu...bila dah puas hati, aku pun decide nak beli..Beli sekali 3 pulak tu..

Sampai dalam kereta, aku try pasang lagi dekat ZTE aku, tau tak apa yang aku jumpa? Tanda 3bintik kat cover tu!!!! Serta merta teringat aku kes kulit babi tu!!!! Aikkk...apa dah jadi ni..Memang aku belek2 lagi nak pastikan....Sekali memang banyak ada kat cover tu..

Menyirap betul darah aku tadi...Selamba badak jer kedai tu jual benda2 macam2 ni dekat aku..Bukan tak ada pekerja melayu kat situ? Bukan dorang tak nampak aku, budak perempuan melayu yang pakai tudung...Kut ye pun bagi tau la kan...Tak ada la aku membeli...

Dulu2 memang heboh kan issue kulit babi ni...Dan salah satu tanda yang aku ingat 3bintik tu!..Walaupun aku memang penggemar barangan kulit, tapi aku memnag pastikan benda yang aku beli tak ada tanda2 yang meragukan...Tadi aku tak berapa perasan sebab cahaya kat kedai tu pun suram jer...

Aku memang bengang tahap tinggi hari ni..AKu tak berapa kisah duit yang dah aku laburkan untuk membeli..Tapi yang aku terkilan, patutnya penjual kene tahu apa barang yang dorang jual...Bukan nak kaut untung jer...Huh..

No comments:

Post a Comment