Friday, October 7, 2011

REDAH SAJA

Aku agak kureng bila memikirkan blog aku yang makin lama makin sunyi sepi, tak ada post baru pun..Ada banyak benda nak ditulis sebenarnya..Jadi aku rasa elok aku tulis siap2 dekat opis ni, kang nanti balik aku tinggal post entry jer..huhu Kalau aku disiplin macam ni hari2…Haa best sikit..hari2 ada post baru..kuikuikui

Tak tahu la ada orang nak baca ke tak…Tak penting bagi aku…tulis pun untuk saja2…Orang kata suka2…He he(erk..bunyi macam tak ada tujuan jer…ish3)

Semalam time aku nak balik kerja, route yang aku selalu lalu tu ditutup..Apa sebab musabab nya aku kurang pasti, tapi aku rasa ada accident la..Macam ada ternampak trailer & kren jer kat area tu..

Maka dah tak ada pilihan lain lagi, aku terpaksa lalu highway yang aku sendiri pun tak tahu pergi mana(aku tak pernah pun lalu sebelum ni) Nekad jer la..Time tu mata dok jengah2 juga indication minyak tu, agak2 cukup ke tak eh..Hmm

Da lalu jalan tu..fuh…nampak asing juga..banyak kereta, mungkin sekali semua orang pun terpaksa kot lalu jalan tu..Tapi aku tak tahu highway tu menghala ke mana..Tak pe teruskan perjalanan…Sambil dalam hati aku kata, negara kita ni memang mempunyai jaringan pengangkutan yang bagus la.Sepanjang highway tu bersih jer..pemandangan pun sedang2 elok…he he

Sampai ada satu exit keluar ke persimpangan pulai, aku decide nak lalu situ..tawakkal juga…tup2 jalan tu menghala ke bukit indah..Nusa Idaman la, Nusa Indah la..(aku mana la familiar area Nusa2 ni..huish) Cari punya cari akhirnya jumpa juga jalan keluar hala ke bukit indah..Haa da dekat la dengan rumah aku tu…Fuh..selamat2..

Memang aku tak boleh lupa la…

Cuma satu je yang aku bersyukur sangat..nasib baik minyak aku banyak lagi..Selalu aku jenis yang suka isi minyak pagi2..So petang balik kerja, minyak tinggal dua bar pun aku boleh jalan lagi..He he Moral of the story is: bila2 masa pun, pastikan minyak kereta sentiasa penuh...

No comments:

Post a Comment