Saturday, November 5, 2011

REVIEW: ALHIJAB

Hari ni sempat la aku tengok filem alhijab ni..yang aku tengok iklan dia kat tv..ala2 menyeram kan gitu..huhu dan2 bila adik aku sibuk mendownload cerita ni, aku pun sibuk la nak tengok sama..
Padahal bantal jer yang tengok lebih dari aku..ha ha..

Cerita seram, biasala la..memang setiap masa babak waktu malam jer..Lepas tu hantu muncul sekali sekala..Hmm Time hantu2 muncul, aku pun tarik bantal..buat tutup muka..ha ha NAsib la aku jenis tak layan kat wayang cerita hantu2 segala ni..Kalau tak...boleh haru dibuatnya, mana nak cari bantal wei dalam panggung..

Jalan cerita dia mostly pasal dia pierre(aku lupa watak dia nama apa) yang ditawarkan berlakon filem seram..Jadi watak utama lagi..Tapi masalah dia pierre ni, dia agak susah nak hayati watak seram ni..Jadi dia bercerita dengan kekasih dia si fathia tu..Borak punya borak terbukak la cerita pasal hijab..

Apa yang aku tau, kita manusia ni memang ada hijab, yang melindungi pandangan mata kita daripada lihat benda2 halus..Haa benda ni la yang si pierre tu nak bukak, supaya dia dapat hayati waktak seram tu..

Bila dah berjumpa dengan satu bomoh perempuan, pelakon maimon..(aku kalau nama pelakon senang nak ingat, tapi kalao nama watak memang hampeh sket) So bomoh ni tolong bukak hijab si pierre..Dan hasilnya pierre memang boleh nampak semuanya...(benda2 halus a.k.a hantu segala)

Bomoh ni nak tutup balik hijab, tapi pierre mintak tempoh..rupanya benda ni datangkan bala kepada pierre..Ada benda yang ikut dia..MAcam2 hal berlaku...Memang menjadi juga la babak seram dia..(sebab aku takut, ha ha)

LAst sekali bila pierre nak jumpa bomoh tu balik, nak mintak tutup hijab, bomoh tu meninggal dunia pulak...Sebelum tu bomoh tu ada pesan kat pierre, hanya dia jer yang boleh tutup hijab tu..Orang lain tak boleh..Jadi bila bomoh tu dah mati, ending cerita macam tu jer...

Itu jer...Tak de pun ditunjukkan apa terjadi pasal pierre lepas bomoh tu mati..Aku memang pelik, tak tahu apa message daripada movie ni..layan jer la...

No comments:

Post a Comment