Tuesday, November 29, 2011

SHOPPING TERAPI STRESS

Entry ni patut aku tulis semalam, tapi sebab aku penat plus agak malas jadi aku peram kejap la..Hari ni baru ada masa nak tulis. Itu pun taip dekat opis ni ha..Kang malam nanti aku copy masuk, terus publish..

Tapi siap sedia la kan..sebab kadang2 tak semua yang aku tulis ni dapat copy masuk..Nanti ada je hal yang jadi..Tak bole copy la, tak masuk la..Entah apa2…

Sempena cuti awal muharram hari tu aku cuti 3 hari.Biasa la johor memang cuti tiap2 kali sambut awal muharram pun. Jadik, aku pun tak de la merangka plan bagai nak bercuti ke hapa ker..walaupun cuti sampai 3 hari kan..So aku duduk rumah layan movi yang aku download tu..sambil2 baca buku dan main game kat android tu..

Pergh sebut pasal game tu..gilerr ah…Sekali dah jatuh cinta, terus nak main hari2..Fuh..penangan game…Hikhikhik Tak patut tak patut…

Tapi duduk rumah jer otak aku jadi beku pulak..Aku suka berjalan2 dengan kata lain..lebih kepada window shopping (tapi kalao kau da membeli sampai tak hingat dunia tu, window shopping pebendanye…hai la) pengakhirannya keluar duit juga barang seratus dua..huish…Baru jer gaji kan…Angan2 nak simpan la sikit duit belanja tapi memang tak boleh tahan..Membeli juga…

Benda pertama yang dibeli of course la kasut kerja aku aka kasut sukan..Hmm last2 aku beli juga kasut sukan baru..Dulu2 ada terfikir juga nak beli kasut biasa jer, asalkan bole pakai 2 in 1..Pergi kerja sekali dengan jalan2 (konon berangan nak pakai kasut time jalan2 dengan MLD) Tapi difikir2kan balik, beli kasut sukan jer la senang. Sebab anti static shoes aku tu dah buruk..Nak tuka memang malas, kene isi form bagai, pastu ada masa2 dia..Baru leh tuka..kalao bukan masa nya, jangan harap kau dapat tukar baru..Jadi mana tau in future aku kene masuk production, trial run la tooling testing la..supplier visit la..bantai pakai kasut sukan jer la gamaknya..Senang cerita..Tapi kadang2 jeles gak tengok budak2 seksyen lain pakai kasut biasa..huhu Abaikan jer la..

Itu lah dia rupa kasutnya..he he

Lepas tu da pilih2 kasut..Aku pergi tempat handbag & purse..Pergh ini memang tak boleh tahan, kan dari dulu memang aku dah aim nak beli purse baru..Dan dan jer nak beli..Dah boring la tengok alain delon tu..Huhu pulak tu mengada. Zip tempat letak syiling dia, sekali aku dah buka, selamanya tak boleh tutup..Tu kadang2 sakit hati tu..

Tengok2 belek2 purse, aku terjah tempat alain delon dulu..Previously aku ada belek2 satu design..agak cantik dimata aku..Tapi bila aku belek2 lagi(kerja macam aku ni, memang setiapkali aku belek part kene tengok betul2 dan predict kat mana possibility defect) aku nampak kesan kotor sikit kat bahagian dalam. So memang totally rejected.

Bila adik aku sampai, dia pun sama belek2 purse dengan aku. Then dia cakap kat aku, suh aku beli brand lain dan design lain. Dia tunjuk kat aku polo..hmm satu color tu memang menarik..Ala2 teal shining2 gitu..Terus jatuh hati nak beli..pilih punya pilih, beli yang besar sekali..Senang. Macam2 aku boleh masukkan..Ha ha

Kopak la dalam RM100++ untuk kasut & purse

Masa nak balik tu hujan pulak, perut lapa lagi..Bantai beli satu hidangan KFC share makan dua orang..Kang balik mak aku mesti suruh makan lagi..Play safe..Makan sikit jer kat luar..Ha ha

So aku happy semalam sebab aku shopping..Stress aku hilang serta merta(ceh mindset ko jer nani..ish2)

Tapi memang betul la pada aku, shopping ni cara terbaik untuk aku hilangkan stress selain menulis..Hmm layan jer la..asalkan aku tak kacau hidup orang lain..

No comments:

Post a Comment