Monday, November 7, 2011

REVIEW: ALAMAK TOYOL



Hari ni aku berkesempatan tengok wayang cerita alamak toyol..Jadi aku nak review sikit...Keseluruhannya cerita ni memang menghiburkan..

Cerita bermula bila pak umar nak cari rumah bomoh untuk dapatkan toyol..Masa pak umar tengah jalan2 kat hutan nak cari arah(siap guna GPS handphone lagi..ha ha) tiba2 muncul pulak hantu perempuan dari filem ngangkung..He he pak umar gelabah la..siap speaking english lagi..Watak pak umar memang sesuai dengan Hamid Gurkha..Sebab dia memang pelawak..kuikuikui..Hantu perempuan tu mintak handphone pak umar..Lepas bagi pak umar lari..takut la tu..ha ha

Bila dah sampai rumah bomoh, pak umar pilih toyol..Dan bawak balik toyol tu..Malangnya toyol budak kecik ni tak reti buat apa2 pun...(maklum la...toyol murah..ha ha) Dan pak umar decide nak bagi toyol tu kat orang lain..Terjumpa la dengan si fahkrul dengan kudin ni..ha ha banyak la benda jadi(letih lak aku nak taip kat sini)

Kesian dekat si fakhrul dengan kudin sebab toyol budak kecik ni tak reti mencuri langsung.. dia orang yang kene train toyol ni mencuri..Lawak la babak dorang dok mengajar toyol mencuri..Sebab dah banyak rumah dorang curi, tapi tak de hasil pun..Ada la satu rumah tu, toyol tu berhasil curi RM10 jer...tak ke haru tu...

Pastu cerita diteruskan dengan perjumpaan tak sengaja kudin & fakhrul dengan si farah..bila toyol tu masuk nak curi rumah farah tu..Hmm ada la babak macam mana kudin & fakhrul tu nak selamatkan farah dari konco2 bos farah yang rupanya kaki pengedar dadah...

Ok itu jer nak tulis..Selebihnya kalau nak tau, pergi download kat mana2 or pergi tengok wayang...Hmm aku rasa tak rugi tengok cerita ni..Terlepas juga tension, bila dapat tengok babak2 lawaak..

Tapi yang tak bestnya kat wayang tadi, sebelum masuk, aku beli popcorn dengan air mineral..Sekali lepas habis makan popcorn, air mineral tak boleh bukak pulak..Puas la aku dok pulas2 penutup botol dia..sampai melecet tangan aku..huh..

Hilang mood aku time tu..Huhu..Terpaksa layan jer la cerita sampai habis..walaupun tekak haus gile..Hmm

No comments:

Post a Comment