Saturday, November 19, 2011

AYAM OH AYAM, SIAPA TUAN KAU??


Aku nak tulis kat sini gak.
Beberapa hari lepas, kecoh aku dengar kat rumah selang beberapa buah dari rumah aku, ayam bertenggek atas bumbung kereta!!! Tuan punya kereta sibuk halau2 ayam tu turun..
Aikk kat rumah taman pun ada yang membela ayam?? Pening.

Pagi tadi waktu aku nak sidai kain, elok jer aku nampak ayam ni berlegar2 kat area belakang rumah aku..Cis...Ayam ni sapa yang bela???
Memang nak kene sekolah dengan aku...
Apa kau ingat ni zoo ker nak bela binatang bagai..
Kalau rumah kampung ker, atau tanah lot ke...sesuai la nak bela membela ni...

Macam kat rumah lama aku, pak sedara aku boleh siap bela ayam, kambing, angsa,, seingat aku beruk pun ada..beruk ni paling aku ingat sebab dia pernah kejar aku..hampeh betol..Si angsa pulak..sibukk dok menyudu...sambil berbunyi..nak jer aku libas leher dia..ha ha jahat eh..hmmm skang da insaf ok.. Paling tak boleh blah, ada satu ketika aku tengah bergayut kat telepon dengan ehem2..(ex-pakwe) tiba2 kambing boleh mengembekkk..Cis...time tu mamat tu tanya aku- bunyi apa tu? habis aku kelentong dia kata cerita kat tv sambil dalam hati dok menyumpah kambing..siap la kau eh..berbunyi2 pulak..huh

Balik pada cerita ayam..Aku hairan manusia mana la yang bela ni..AKu nampak seekor jer..tak sure la ada berapa ekor lagi..Kene siasat ni..Pastu aim tuan rumah tu..Hmm tunggu la...ha ha

p/s: rumah taman tak sesuai la bela ayam..kalau kucing ok lagi...

No comments:

Post a Comment