Wednesday, May 1, 2013

1 MEI.

Hari pekerja, encik suami terpaksa kerja. Jadi aku adalah boring duduk kat rumah sorang2. Decide nak pergi jalan2. Ok destinasi jusco taman universiti. Lama dah tak jejak kaki ke situ, tanda-lama juga tak balik skudai. Tempat pertama aku masuk jusco pergi cari MPH.. Dann terjumpa ini:


Wowowow buku yang aku nanti2 BHAK-Nazurah Aishah. Terus rasa gembira. Memang tak sia2 aku datang jusco.Aku beli juga buku ini:


Baca sinopsis macam best. Layan saja lah.. Gian nak beli dan baca novel da menjadi2 ni... kuikuikui Cukup dua saja buku beli.. walau hajat di hati nak beli lagi. Tapi jangan tamak ok...

Lepas dapat buku, as usual, aku terus da tak ingat benda lain dah. Singgah dulu rumah mak, layan budak2 ni makan KFC, walaupun adik2 aku da besar, aku still anggap dorang budak2 cis... Sebenarnya aku bukan bole sangat makan ayam KFC. Tapi aku nak juga makan.. Stress.. hak hak hak..

Sebelum balik, sempat lagi tapau lauk dari rumah mak:


Ayam masak kicap dengan sayur kailan goreng..Tengok mak aku kalau tapaukan lauk, makan berdua macam makan berlima.. layan saja la.. Orang nak bagi, kita terima jer.


Ada juga ikan masin, tapi aku malas lak nak snap picture. So malam ni, aku masak nasi saja yer.. dasar pemalas.. kuikuikui...

Aku amik juga buku nindari rak buku aku kat rumah mak:


Antara buku kesayangan aku... Teringat zaman study dulu..ohoi...
Ok da banyak sangat picture dalam entry ni..

1 Mei, hari pekerja, selamat hari pekerja untuk aku.. teringat 1 Mei tahun lepas, aku tengah berdebar2 nak siapkan diri untuk report kat tempat kerja baru..uhuk.. Esok setahun da aku kat kilang baru.. huhu harap2 aku ada kekuatan nak move on.. Aku nak bertahan atleast sampai 4 tahun macam aku kat kilang lama dulu sebelum aku decide nak stay or nak jump company. Orait.. Nak layan TV pulak sekarang.. Daaa...

No comments:

Post a Comment