Wednesday, August 21, 2013

CINTA KAU DAN AKU vs NASI GORENG TAK JADI

Hari tu masa ramadan waktu sahur sementara nak tunggu masuk waktu subuh, sempat la melayan drama cinta kau dan aku- katanya adaptasi novel. Masuk je bulan syawal, memang aku miss la nak follow drama ni..takdenya rajin nak bangun pagi2 semata2 nak tengok. Countermeasure taken- cari buku dan baca. Gigih ok.

Siap ada kecewa lagi sebab ada ketika aku semangat datang Plaza angsana konon nak masuk kedai badan cemerlang, sekali rupanya kedai tutup nak baraya!! Geram geram geram.

Akhirnya dapat juga baca- pinjam dari orang..syukur juga sebab tak kena beli, rupanya bila dah pegang buku, alahai sikit je part yang aku nak baca sebab aku dah tengok drama ni kan.. heheh

Hari ni balik, plan nak masak spagetti. Bahan da siap beli semalam, aku baru berangan nak bawak bekal nasi goreng. Tapi entah kenapa tah nasi yang aku masak semalam lembik. Terbanyak air? Rasa da ok sukatan air dia. Semua serba tak menjadi. Buat juga nasi goreng pagi tadi tapi bila encik suami rasa katanya nasi tu aku masak untuk orang tak de gigi! huhu memang sah lembik la. Buang dalam tong sampah, kempunan nasi goreng hari ni.. 

Ok tengah mengira waktu balik ni.. huhu harap2 tak hujan la..

p/s: tengah2 buat kerja tetiba dapat call dari jijah.. seronok gila borak sampai tak sedar aku terdelete worklist aku dalam sistem! gelabah la aku pergi jumpa mamat IT untuk retrive balik kerja aku, ha ha ha walaupun cakap tak lama.. thanks jija sebab call yer.. tanda ko rindu aku tuh..

2 comments:

  1. Lama dah x pegang buku cerita.... Miss those time when u can just lay around reading books... Bz bebeno lately nih...

    ReplyDelete
  2. hi sweet tooth, saya dah terbiasa sangat membaca buku, kalau tak beli buku baru, bole menggigil dibuatnya. Cuma kuantiti buku yang dibeli je makin kurang berbanding sebelom kawin.

    ReplyDelete