Wednesday, April 9, 2014

BERBAJU KURUNG DISANGKA CIKGU?

Lately ni aku pilih untuk berbaju kurung masa pergi kerja. Sebab ye la sedangkan pantai pun berubah, inikan pula manusia.. hahaha sebab aku rasa lama da aku tak pakai baju kurung. Selama ni pakai untuk raya je. Jadi meh la kita berubah tahun ni: hari2 berbaju kurung. 
Kang kalo ada hari yang bosan berbaju kurung, sila bertukar ke pakaian casual. Fuh mencabar juga kerja yang tak ada uniform ni.

Entah sejak bila aku suka membeli cool blog, sekarang kalo beli: pilihan adalah cuppocino untuk encik suami dan mocca untuk aku. Ada satu hari aku balik drive laju2 nak singgah Giant.

Sanggup lalu jalan jauh plus bayar tol mahal. Sampai je, terus park kereta: jalan tergesa2 ke kaunter cool blog, kene tahan dengan satu makcik pakcik.. "awak ni cikgu kat sekolah bandar baru uda yer?" 

Erk.. Cikgu. Bila masa pulak aku jadi cikgu? Terus aku beritahu makcik tu: aku kerja kilang jer.. hehehe.. Makcik tu kata muka aku gaya aku ada mirip satu cikgu kat sana. 

Berbaju kurung memang ada gaya cikgu ker?

2 comments:

  1. cikgu biasa pkai bju kurung.
    kita jrg pakai bju kurung, kerja kilang..mcm leceh pakai bju kurung..pakai uniform nga seluar jeans

    ReplyDelete
  2. hi.. tu la kan.. berbaju kurung memang sinonim dengan cikgu.. tapi kerja kilang pun bole je pakai baju kurung melainkan kalao kat production line ke.. kalo buat kerja lasak, better uniform dari baju kurung. kang makin lambat pulak siapnya keje. hehehe

    ReplyDelete