Friday, April 30, 2010

JIWA KOSONG...MEREPEKK LAGI

Hmm mcm dah lama aku x tulis sesuatu..Maybe sebab lately ni aku mcm mls2 sket la..balik keje dah penat2 rasa mmg xde mood nk tulis2 ni..baca2 blog orang bole le..pastu dah letih membaca..off komputer..aku pun terus lena..Tu..novel2 yang melambak tu pun aku xtau bila boleh baca..kalo dah tetiap mlm dok lepak2 atas katil sambil online,mmg xde masa nk baca..Alamak..budaya membaca semakin jauh ku tinggalkan...waaaaa sedihnyerrr....

Xpe2 kuatkan azam..kene gak sambung membaca..terutama ketupat cinta tu..xkan le aku nk peram lelama buku ikin tu..kuikuikui ok nanti aku start baca ehh(xbaca lagi rupanya...isk2)

Esok 1 mei,hari pekerja..xsangka diam x diam dah masuk 2 tahun 5bulan aku bergelar pekerja..DAn aku masih stay keje kat tempat sama walaupun semua geng2 batch aku dah blah..Hmm dah tertulis mcm ni kot..suratan hidupku..wakakakak ehh asal lakk jiwa sentimental ni..xbole blah btoll la..

Time2 mcm ni buat aku teringat la kan..dan terpikir apa la pencapaian terbaik aku sepanjang aku bergelar pekerja ni.Kira mcm personal achievement aku la..Setakat ni aku bersyukur la sebab aku dah dapat apa yg aku nak..walaupun belum semua..Aku dah punya kereta,aku dah ada saving sket2,aku da ble bayar hutang ptptn aku..apa lagi ehh..haaa aku ada beli insurans ..hmm kira dah cukup la keperluan aku kan..

Teringat aku time2 lepas grad dulu2..dekat2 6bulan juga la aku jd penganggur terhormat..fuyooo lama gak tu..nk sambung blaja da malas..pointer pun biasa2 jer..semangat dah xde..ingat bila dah keje baru nk plan sambung blaja..konon ble pkai dut sendiri..ni xde...mmg xboleh plan punya la..hahahaha..

Bila aku dah dapat kerja ni..baru la aku tau erti hidup..hehehe kerja utk kelangsungan hidupp..btol ke ayat aku ni..kerja utk menampung keperluan hidup..Meaning..bila ko kerja,ko dapat gaji..bila ko dapat gaji..let say one amount..time tu ko akan dok buat budget.ko mesti pikir..mcm mn nk manage financial..haaa ni la part yg paling best skali pada aku..time tu mmg aku x leh berenggang dgn calculator la..kuikuikui

Hmm lepas 2 tahun ni..aku bersyukur sebab aku masih lagi ada kerja..compared dgn orang2 yg masih cari2 kerja..Zaman skang ni graduate dah melambak..tapi keje xde..itu yg aku x nk tu..tapi ini semua bergantung pada rezeki gakk.ada rezeki,ada lah..tapi kalo xde rezeki nk bt mcm mn...TAPI ini bukan alasan utk kita tidak berusaha utk mencari kerja..

Harap2 mereka yang still x dapat kerja tu bersabar ehh dan teruskan la mencari.. Utk semua pekerja2..SELAMAT HARI PEKERJA..

No comments:

Post a Comment