Saturday, April 27, 2013

BURUKNYA PERANGAI KO!

Aku duduk menyewa rumah flat tingkat dua. Tingkat dua tu consider tinggi la kan.. Ok tak pe. Sejak duduk rumah ni, kepekaan aku terhadap bunyi bertambah, nak2 kalau aku tinggal rumah sorang2. Bunyi pelik sikit jer mata aku dah melilau dok cari dari mana sumber bunyi tu.. Hatta bunyi cicak pun aku sibuk nak cari location cicak tu. Ni baru rumah kecik, esok2 kalau da pindah rumah baru yang besar sikit, macam mana la agaknya, lagi haru aku rasa.

Hari ni macam biasa la, rutin aku ke pasar. Lepas tu, sambung kerja menyiang memotong daging, sotong, udang yang aku beli. Tengah2 dok potong daging, dengar bunyi orang pijak rumput, iyer pijak rumput pun bole dengar. Cuaca pulak tengah panas terik, ooh ya, dapur tempat aku memasak adalah menghadap tingkap so, memang nampak la pokok2 atau nak kata semak tak semak la, tapi macam kawasan rumput, selalu orang buat bakar2 dahan ke ranting ke kat area nih.

Sinki aku pulak special, mengadap dinding, tapi sebelah kanan dia hanya ada grill dan bidai. So bila angin sepoi2 jer memang boleh rasa, takpun kalau hujan, senang cerita, mudah tempias air, kadang ada daun kering la.. tu bila angin kuat..Fuh...

Mula2 nak masuk rumah ni, aku macam takut sikit la kalo nak basuh pinggan ke kat sinki, waktu malam, konon takut kene sergah benda la...isk2 sekarang alah bisa tegal biasa jer.. tak ada apa pun.. syukur, lagipun aku bole nampak parking, selalu jer ada kereta keluar masuk. Eh da melalut plak neh...

Aku nampak sorang lelaki jalan menuju ke sebatang pokok.. ceh ayat... skema tak tahan.. Ingatkan dia nak lalu jalan pencong dari semak tu. Rupanya dia stop kat pokok, lepastu bole kencing!!!! adoi mak, sakitnya hati aku... Tak senonoh punya jantan.. Rasa hati aku nak jer sumpit belakang dia.. huh...Teruk betul perangai. BURUKK!!

Aku bole cam muka dia kalau aku jumpa lagi, next time kalo aku terserempak dengan dia, aku nak pandang atas bawah, grrrrr geram aku. Masih ada lagi orang kurang pandai macam ni kat dunia.

No comments:

Post a Comment