Monday, April 15, 2013

SHOPPING & KEDAI DOBI.

Semalam adalah keboringan yang amat sangat. Encik suami kerja. Even aku dah beli buku baru pun, tapi mood membaca tarak.. Makanya aku sms encik suami, bagitahu aku nak keluar jalan2- sebenarnya membeli barang.. ha ha jarang aku keluar tak membeli. Ok destinasi pertama aku mesti la yang dekat2 saja- angsana. Malas nak drive jauh2.

Masuk jer angsana, wow nampak comforter ada sales. Gulp... Best2...Tapi barang yang penting didahulukan. Aku pergi giant, cari minyak masak seri murni takde stok. Masuk uda ocean jer... amik ko.. satu rak penuh, dengan kotak2 lagi, maybe staff belom habis susun.. Nampak jer aku berlegar2, terus ditanya aku- nak amik minyak ker? Yes betul. mintak dia tolong amikkan satu botol-yang aku pilih. Bukan sebarang botol, ok..Ini belajar dari adik aku, kalau beli minyak, teliti betul2 pilih elok2: cari yang kuaniti dia banyak sikit.. Compare ler dengan botol sebelah. Mana yang aras minyak dia tinggi, hah amik yang tu.. Pening staf UO tu nak melayan aku.kuikuikui

Habis minyak, amik olive oil pulak, hmm berat2 dua2 ni, nak mengangkut sorang2. Tambah pulak aku nak beli tisu. Ok hantar barang ni semua masuk kereta, lepas tu tadaaaaa masuk balik UO nak beli comforter. Lama aku tak beli comforter baru. Hehehe boring gak pakai comforter sama neh.. Grab satu yang kaler2 sikit, bayar, kemudian balik...

Sampai rumah, terus tukar pakai cadar baru.. terus bungkus2 cadar yang lama, hantar pergi dobi, termasuk cadar2 yang memang dah siap2 bungkus nak hantar ke dobi. Selama ni asyik la lupa saja...cadar pengantin pun aku baru nak hantar dobi, belek punya belek, nampak macam ada kotor kuning2 sebab lama dok dalam plastik kan...berhabuk lagi.. fuh...

Siap2 semua aku packing,bergegas ke dobi. Seminggu nanti baru dapat balik..
Sampai kedai dobi: ting ting (bunyi bell)

Pembantu nya warga indonesia, perempuan datang dari belakang, terus ke kaunter.

Aku: saya nak hantar comforter nak cuci ni
Pembantu: ooo berapa kak? (sambil dia tulis buku resit)
Aku: ada tiga (sambil gigih aku angkat satu2 nak tunjuk ke dia.)
Pembantu: ok warna biru, putih, warna ungu kelabu, warna putih. Ni cadar pengantin ye kak?
Aku: aah..cadar ni cuci bersih2 eh.. ada habuk ni..
Pembantu: (sengih2 pandang aku- motif? aku tak tau) baru married ya kak?
Aku: aah baru 7 bulan...
Pembantu: ni cadarnya nak dipakai lagi?(merujuk pada cadar pengantin)
Aku: Tak lah, nak cuci jer... (hmm cadar ropol2 ni pening aku tengok..)
Pembantu: ok seminggu ye kak..
Aku: ok.

Terus aku keluar dari kedai, sampai kat kereta, rupanya kereta aku tak berkunci sepanjanh aku masuk kedai dobi tuh.. huh bahaya2 ni...Nasib tak jadi apa2..

No comments:

Post a Comment