Sunday, June 23, 2013

PERIA GORENG DAGING CINCANG.

Selalu aku hanya masak peria goreng telur. Lepas tu kalo rajin sikit aku bubuh la suhun sekali..Banyak kali juga rasanya aku masak style macam ni. Ok jadi kali ni aku nak buat kelainan sikit. Terjumpa resepi ni dalam majalah saji yang edisi ramadan tu..

Peria goreng daging cincang.. Nampak gambar macam sedap-walapun aku tak la makan peria pun, encik suami yang makan. So apa kata kita try....


Bahan2:
Peria yang dipotong dan rendam dalam air garam untuk seketika, ini nak hilangkan or kurangkan rasa pahit.
Daging kisar- aku guna jenama ramli
Lobak merah- ni aku tambah sendiri, saja buat nak nampak warna warni..kuikuikui
Bahan tumis: bawang merah, bawang putih, aku tambah sikit serbuk knorr pasti sedap.

Cara2:
Panaskan minyak, tumis bawang sampai wangi, letak sikit serbuk pasti sedap tuh.. Agak2 da wangi, masukkan daging kisar...Goreng sampai daging tu masak, kemudian masukkan peria dan lobak merah. Kacau lagi sampai peria tu layu..
Da siap semua bole la di angkat...

Sesuai di makan dengan nasi panas.. wow..

2 comments:

  1. sepanjang kawin, mmg x pernah masak peria...sbb hubby jenis x makan sayur... kuikuikui...

    ReplyDelete
  2. he he saya terbalik pulak- encik suami yang makan sayur. saya setakat kacang buncis atau bayam, bole la telan.. yang lain2 tu out..kuikuikui

    ReplyDelete